۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۷۰۱۵۴
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی بدون اعمال حب و بغض های شخصی به تکلیف شرعی عمل می کرد

آیت الله یزدی بدون اعمال حب و بغض های شخصی به تکلیف شرعی عمل می کرد
حجت الاسلام حسینی نژاد گفت: هیچ زمانی آیت الله یزدی حب و بغض‌های شخصی خود را در گفتار و کردار اعمال نمی کرد و همواره بر اساس تکلیف شرعی خود عمل می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت ارتحال آیت الله محمد یزدی، به تبیین شخصیت مبارزاتی و انقلابی این عالم مجاهد پرداخت و گفت: مرحوم آیت الله یزدی شخصیت جامع انقلابی بود و در رژیم شاهنشاهی رنج زندان و تبعید را کشید و مورد شکنجه های بی رحمانه قرار گرفته بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: آیت الله یزدی شخصیتی بسیار با وقار و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و فردی فاضل در حوزه علمیه بود و وی بهترین فردی بود که از سوی رهبر معظم انقلاب در جهت تصدی گری قوه قضاییه انتخاب شدند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیت الله یزدی در زمان صدارت قوه قضاییه، به جهت احتیاط ها و دقت نظرهایی که در مسائل داشت، قوه قضاییه از سلامت کاری و سلامت مالی بالایی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه با رحلت آیت الله یزدی ثلمه و خللی در جامعه حوزوی وارد شد که جبران ناپذیر است، افزود: این عالم جزء معدود افرادی است که شخصیتی مبارز، فاضل و قاطع و انقلابی داشت و حامی امامین انقلاب و مدافع نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی از زندگی پاک و ساده ای برخوردار بود، گفت: این عالم مجاهد خانه و ملک شخصی خود را وقف حوزه های علمیه کرد و در اختیار مدیریت قرار داد تا مدرسه علمیه ای در این مکان بنا کنند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی صداقت در گفتار و کردار داشت، ابراز کرد: هیچ زمانی آیت الله یزدی حب و بغض‌های شخصی خود را در گفتار و کردار اعمال نمی کرد و همواره بر اساس تکلیف شرعی خود عمل می کرد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات