۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۷۰۳۹۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

عملکرد عادلانه و قاطعانه دستگاه قضایی مایه دلگرمی مردم است

عملکرد عادلانه و قاطعانه دستگاه قضایی مایه دلگرمی مردم است
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با عملکرد مقتدرانه و عادلانه دستگاه قضایی دل مردم به این قوه محکم‌تر شده و امید آن‌ها به نظام بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسئولان دستگاه قضایی استان، بر تشریک‌مساعی و همکاری همگانی برای کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در استان تأکید کرد.

وی افزود: باید همه دست‌به‌دست هم داده و قومیت‌های مختلف و مذاهب شیعه و سنی در کنار هم باشند تا آسیب‌های استان کمتر شود؛ زیرا در این صورت هم هزینه برای استان و کل کشور کاهش می‌یابد و هم می‌توان کارهای مفید و مؤثری انجام داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با قدردانی از خدمات آیت‌الله مهمان‌نواز و جلوداری این عالم فقید در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی در خطه شمال خراسان، از نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سابق بجنورد نیز تجلیل کرد و گفت: حدود یک دهه تلاش حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی برای تکمیل زیرساخت‌های مربوط به نماز جمعه و امامت جمعه در خراسان شمالی قابل‌تحسین است و اکنون همه باید بکوشیم نهاد امامت جمعه قرارگاه فکری و فرهنگی برای کل استان شود.

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به حساسیت و اهمیت کار دستگاه قضایی، اظهار کرد: در مجموعه دستگاه قضایی کسانی فعالیت می‌کنند که کاری به جناح و حزب ندارند و این بسیار باارزش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید همیشه در مجموعه قضایی قاطعیت باشد و این قاطعیت تحسین‌برانگیز است؛ زیرا وقتی به کسی ظلم می‌شود وجود اقتدار و بی‌طرفی در مجموعه دستگاه قضایی برای احقاق حق بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه اقتدار قوه قضاییه بسیار مهم است؛ زیرا محکم و قوی عمل کردن دل مظلومان را گرم می‌کند، گفت: با عملکرد مقتدرانه و عادلانه دل مردم به این قوه محکم‌تر شده و امید آن‌ها به نظام بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نظام ولایی هر کاری کنیم که مردم را نسبت به نظام ولایی دلگرم‌تر کنیم آن کار عبادت است، تصریح کرد: اگر در نظام اسامی کسی کاری کند که مردم نسبت به نظام دینی و ولی امر مردد شوند جرمش بالاتر از آتش زدن خانه است و از سوی دیگر اگر کسی کاری کند که مردم را نسبت به نظام و ولایت امیدوارتر کرده و ولی را بیشتر به جامعه معرفی کند، بدون شک ثواب آن از هر نماز شبی بالاتر است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات