۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۷۴۰۰۳
همگام با انقلاب؛

عینیت باور تا اجرا با انقلاب اسلامی به ظهور رسید

عینیت باور تا اجرا با انقلاب اسلامی به ظهور رسید
کشورهایی که ادعای انقلابی‌گری داشتند، مقابل انقلاب اسلامی ایران زانو زده و آن را الگوی خود قرار دادند تا بتوانند خلاء بین باور و اجرا را پر کنند.

سهیل اسعد، مبلغ عرصه بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه اثراتی که انقلاب در کشورهایی مانند لبنان، سوریه و عراق گذاشت با تأثیراتی که کشورهایی مثل آمریکای لاتین و کشورهای اروپایی پذیرفتند، متفاوت بود، گفت: نمی‌توانیم یک نگاه کلی به همه کشورها داشته باشیم و باید تفکیک کنیم ولی آن چیزی که می‌توان گفت مشترک است، الگو بودن این انقلاب در چشم جهانیان است.

وی به توضیح تأثیرات مثبت انقلاب در بین جوانان پرداخت و اظهار داشت: آن چیزی که مردم و جوان‌ها به آن نگاه مثبت دارند و مشهود است، این است که انقلاب اسلامی به یک الگو برای جهانیان تبدیل شده و بسیاری از ملت‌هایی که با ایران قبل از انقلاب هم درد بودند، ایران را برای خود الگو قرار دادند.

این اندیشمند آرژانتینی همچنین ادامه داد: در برخی از این کشورها مانند نیکاراگوئه، کوبا و برخی کشورهای دیگر انقلاب‌هایی نیز رخ داده بود و یا تفکرات انقلابی وجود داشت ولی همان کشورها هم ایران را به عنوان تنها نقطه مقاومت جبهه انقلابی جهان می‌بینند.

وی افزود: من از زبان اساتید دانشگاه خارجی شنیدم که می‌گفتند در فضای بین‌المللی، ما غیر از ایران امید دیگری نداریم تا بتوانیم با تکیه بر آن ملت‌های مستضعف را نجات دهیم؛ لذا این یک ویژگی مشترکی است که برای همه جهان قابل الگوگیری و استفاده است.

اسعد در ادامه به فاصله‌ای که بین باور تا اجرا وجود داشت و انقلاب آن را ازبین برد، تصریح کرد: یک جبهه از لحاظ نظریه پردازی برنامه‌های خوبی دارد، مانند نظام سوسیالیسم؛ به عنوان مثال چاوز در ونزوئلا در نگاه انقلابی خودش تجدید نظر کرد و گفت ما سوسیالیسم قرن ۲۱ هستیم ولی در سطح نظریه‌پردازی باقی ماندند و حرف جدیدی که منجر به پیروزی شود، نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در عمل و سلوک راهی را معرفی کرده است که به اصطلاح، راه سوم است و شعار نه شرقی، نه غربی، در عمل خودش را نشان داد و جمهوری اسلامی تشکیل شد؛ به عنوان مثال اقتصاد مقاومتی یک مدلی است که در سطح جهان بی نظیر است و مانند آن وجود ندارد.

این مبلغ عرصه‌های بین‌المللی عنوان کرد: مراکز مهم علمی دنیا از بنده دعوت کرده‌اند تا اقتصاد مقاومتی را برایشان توضیح دهم و تجربه موفق ایران در جبهه مقاومت، مانند تشکیل جبهه مشارکت‌های مردمی و راه اندازی گروه‌هایی مانند به حزب الله و حشدالشعبی را برایشان بازگو کنم.

وی در پایان گفت: همانطور که امام خمینی فرمودند، صدور انقلاب  یک امر تدریجی است و فعلا باید نگاه مردم جهان به ما خوب شود تا در ادامه بتوانیم آنها را با خود همراه کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
خوب بود
0
0