۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۷۴۹۸۳
تحریف بنیانگذار (۱۹)

مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا؛ طنزی مضحک

مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا؛ طنزی مضحک
حجت الاسلام استوارمیمندی گفت: وقتی منشور روحانیت را می خوانیم خاطره برخی در خصوص مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکا برای ما به طنزی مضحک بدل می شود.

حجت الاسلام محمد استوارمیمندی مدیر حوزه علمیه فارس در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با ارائه تعریفی از تحریف ابراز داشت: تحریف به معنی منحرف کردن یک خط مشی از مسیر اصلی خود است و اقسام مختلفی می تواند داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه فارس بیان داشت: یکی از اقسام آن تحریف به حذف است و به این معنی است که قسمت هایی از مطالبی که شخصی بیان می کند حذف می کنند و آن مطالب کامل در اختیار دیگران قرار نمی گیرد و سب می شود که مقصود درست منتقل نشود.

وی افزود: قسم دیگر تحریف، تحریف به زیادت است به این معنی که چیزی که شخص نگفته است را به سخنان او می افزایند و قسم سوم تحریف تحریف به گزینش است که معنی آن این است که بخشی از سخنان شخص را گزینش می کنند و جملات قبل و بعد آن را نمی آورند به گونه ای که وقتی کسی این جملات را می بیند معنای دیگری غیر از مراد گوینده به او منتقل می شود و گاهی نیز تحریف، عملی است و مسیری که شخصی ترسیم کرده به گونه ای دیگر ریل گذاری می شود.

حجت الاسلام استوارمیمندی گفت: در رابطه با امام خمینی (ره) و اندیشه ایشان انواع این تحریف ها در کمین اند البته تعریف به کم یا زیاده کردن مطالب در جامعه نخبگانی کمتر احتمال وقوع دارد و دلیل آن وجود آثار مکتوب و ثبت شده است اما گزینشی عمل کردن در انتقال اندیشه امام را می بینیم و اینکه یک بخش از سیره امام را بگیرند و بقیه را رها کنند شایع است.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مقابله با تحریف امام(ره) اظهار داشت: ما باید از اندیشه امام (ره) صیانت کنیم و راه آن تشویق مردم به خصوص نخبگان حوزوی و دانشگاهی به مطالعه آثار ایشان است و مطالعه منشور روحانیت امام(ره)، خاطره گویی برخی در خصوص مخالفت امام (ره) با شعار مرگ بر آمریکا را برای ما به طنزی مضحک بدل می کند، چرا که این منشور نمایانگر تقابل ماهیتی است که ایشان با استعمار شرق و غرب داشتند.

وی افزود: با تحریف کنندگان رهبر کبیر انقلاب باید برخورد شود اما این برخورد باید بیش از آنکه امنیتی باشد عالمانه باشد و برخورد کارشناسانه و درست به این است که ما اندیشه و تفکرات امام (ره) را به قدری در جامعه ترویج کنیم که تبدیل به بینات و محکمات شود و اصول اعتقادی و اسلامی که در اندیشه امام (ره) وجود دارد مدام در رسانه ها تکرار شود تا تبدیل به یک امر بدیهی شود و امکان تحریف آن وجود نداشته باشد.

حجت الاسلام استوارمیمندی گفت: منشور روحانیت امام خمینی(ره) برای روحانیون منشور هدایت است چرا که بسیاری از اندیشه ها و تفکرات ایشان از درون این منشور قابل احصاء است، علاوه بر اینکه روحانیت باید صحیفه نور را به عنوان یکی از مراجع خود در نظر داشته باشد و به کمک آن مردم را نسبت به اندیشه امام آگاه کند.

مدیر حوزه علمیه فارس بیان داشت: در مواردی که نسبت به یکی از اندیشه های امام(ره) اختلاف وجود دارد باید از آثار ایشان برای حل این اختلافات استفاده کرد و در مواردی که این اختلاف مصداقی است، شاخص امام(ره) ولایت فقیه است و باید به آن مراجعه کرد و مردم را در این مصادیق به ولی فقیه ارجاع بدهیم./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
امام خمینی: انتخابات در انحصار هیچ کس نیست/اینکه می گویند سیاست حق مجتهدین است یعنی مردم بروند سراغ کارشان، و چند نفر پیرمرد ملاّ بیایند دخالت بکنند
1
0