۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۷۷۶۶۷
حوزه علمیه و رسانه(10)؛

رسانه ملی و برنامه های کلیشه ای

رسانه ملی و برنامه های کلیشه ای
حجت الاسلام نمازی گفت: تولیدات محتوایی در صدا و سیما و فضای مجازی چنگی به دل نمی زند زیرا تولیدات آنها باید به گونه ای باشد که مبلغ امور دینی و فرهنگی در جامعه باشد.

حجت الاسلام روح الله نمازی استاد حوزه و دانشگاه در موضوع کم رنگ شدن نقش حوزه علمیه در ساختار صدا و سیما به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ را سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها نام گزاری کردند که با توجه به وضعیت مالی و اقتصادی جامعه عملکرد این شعار در وهله اول در مسائل اقتصادی می باشد.

وی افزود: تحقق شعار سال در همه زمینه ها به ویژه مسائل فرهنگی بسیار حائز اهمیت است زیرا در بعد فرهنگی جامعه اسلامی نیاز به تحول بزرگ وجود دارد و این تحول به سر انجام نمی رسد مگر با محقق شدن شعار سال که مقام معظم رهبری فرمودند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: با گذشت سال ها از انقلاب اسلامی، فعالیت های زیادی صورت گرفته اما هنوز به نتیجه مطلوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نرسیده است و علی رغم وجود تولیدات محتوایی در مسائل فرهنگی، به دلیل نداشتن پشتیبانی و موانع موجود، منتفی و منحل شده است.

حجت الاسلام نمازی با توجه به وضع موجود نهاد های فرهنگی در جامعه تصریح کرد: در موضوع تولیدات فرهنگ در جامعه نهاد های مختلفی عهده دار این مسئولیت بزرگ هستند که یا به صورت سمعی و بصری مانند صدا و سیما و فضای مجازی می باشند و یا به صورت حقیقی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و حوزه علمیه که نهاد حوزه سردمدار دیگر مجموعه ها می باشد.

وی ادامه داد: تولیدات محتوایی در صدا و سیما و فضای مجازی چنگی به دل نمی زند زیرا تولیدات آنها باید به گونه ای باشد که مبلغ جذاب امور دینی و فرهنگی در جامعه باشند مانند تولید فیلم و سریال های دینی که البته مضاف بر آن مراکز دینی نیز باید به صورت مادی و معنوی حمایت لازم را اعمال کند و نباید باعث و بانی دلسرد شدن و مانع این امور شوند.

حجت الاسلام نمازی با اشاره به وظیفه و مسئولیت روحانیون و فضلا بیان کرد: روحانیون باید همانند مشاور دلسوز در این مسائل باشند و متابعا صدا و سیما نیز باید در امور فرهنگی از این اشخاص نهایت استفاده را انجام دهد که این موضوع در تمام نهاد های سمعی و بصری و حقیقی صدق می کند.

وی افزود: حوزه علمیه وظیفه سنگین تربیت مبلغ کار درست و متخصص را برعهده دارد که باید این مبلغان سواد علمی و کارایی لازم را داشته باشد.

سینا ریاحی
ارسال نظرات