۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۷۸۰۶۴
امام جمعه میانه:

وضع قوانین دست و پاگیر از مهم‌ترین موانع تولید است

وضع قوانین دست و پاگیر از مهم‌ترین موانع تولید است
امام جمعه میانه با بیان اینکه باید تمامی تلاش مسئولان در جهت تولید و رفع موانع آن باشد، گفت: مهم‌ترین موانع تولید قوانین دست و پاگیری است که وضع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، حجتالاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه، با بیان اینکه باید تمامی تلاش مسئولان در جهت تولید و رفع موانع آن باشد، اظهار کرد: مهم‌ترین موانع تولید قوانین دست و پاگیری است که در خود سازمان‌ها و ادارات وضع می‌شود.

وی تکیه بر توان داخلی، توجه به کالاهای تولید داخل و مصرف کالاهای ایرانی را در تحقق شعار سال مهم ارزیابی و اظهار کرد: توان تولیدی کشور قابل توجه بوده و مردم می‌توانند از تولیدات باکیفیت داخلی استفاده کنند.

حجتالاسلام محمدی، با استناد به آیه ۲۷ سوره سجده «أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا نَسُوقُ الْمَاءَ إِلَى الْأَرْضِ الْجُرُزِ فَنُخْرِجُ بِهِ زَرْعًا تَأْكُلُ مِنْهُ أَنْعَامُهُمْ وَأَنْفُسُهُمْ ۖ أَفَلَا يُبْصِرُونَ» بیان کرد: در این آیه می‌خوانیم: آیا ندیدند که ما آب باران را به سوی زمین خشک بی‌آب و گیاه می‌بریم آنگاه حاصلی که خود و چهارپایانشان از آن بخورند، می‌رویانیم؟ آیا باز هم چشم بصیرت نمی‌گشایند تا لطف رحمت واسع خدا را به خلق بنگرند.

امام جمعه میانه، اسلام را خواهان اقتدار مسلمانان دانست و ادامه داد: اسلام خواهان عزّت و اقتدار مسلمانان در تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی است و تولید مقدمه رسیدن به این هدف بزرگ است؛ از این‌رو، اسلام برای تولید اهمیّت ویژه‌ای قائل شده و مسلمانان و پیروان خود را به فعالیت‌های مختلف تولیدی چون تولیدات کشاورزی، دامداری، صنعتی و نیز تجارت تولیدات این بخش‌ها در راستای توزیع و ترویج این سه بخش دعوت می‌کند.

وی افزود: پشتیبانی از تولید با مهیا کردن شرایط تولید در مناطق مستعد تولید و بهره‌گیری از متخصصان و کارشناسان توانمند قابل پیش بینی است.

حجتالاسلام محمدی، ضمن بازگو کردن توجه ویژه آموزه‌های دین اسلام به تولید گفت و یادآور شد: کار و کوشش و اهتمام به امر تولید و توجه به کالاهای اسلامی مطلبی است که در آموزه‌های دین اسلام به آن توجه ویژه‌ای شده است. این امر از مواردی است که در استقلال اقتصادی و پیشرفت جامعه از اهمیت والایی برخوردار است.

امام جمعه میانه بیان کرد: با توجه به اینکه رسیدن به رشد تولید و خودکفایی مسلمانان و بی‌نیازی جستن از کشور‌های کفر، روش‌ها و راهکارهای بی‌عیب و نقصی را می‌طلبد که از جمله آنها رعایت اولویت‌ها در تولید است.

ارسال نظرات