۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۷۹۳۴۲
حجت الاسلام کاشانی:

سیره امام حسن و اهل بیت، باید ما را تغییر دهد

سیره امام حسن و اهل بیت، باید ما را تغییر دهد
حجت الاسلام کاشانی گفت: در احزاب سیاسی و یارکشی هایمان باید توجه به سیره اهل بیت داشته و سیره امام حسن و اهل بیت علیهم السلام، باید ما را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حامد کاشانی استاد حوزه و دانشگاه در شانزدهمین سحرگاه ماه مبارک رمضان با اشاره به فضائل کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: اولین چیزی که ذهن را در رابطه با دو سبط نبی اسلام حسنین علیهما السلام در نه سال و نیم اول امامتشان و سی و چهار سال امامت امام سجاد علیه السلام درگیر می کند، این موضوع است که ما باید کلاهمان را قاضی کنیم، آیا رفتار و بخشش این بزرگواران تبلیغات و صحنه سازی بوده یا در نهایت صدق و صفا؟ این نسبت کرامت و بخشش چه نسبتی با زندگی ما دارد؟

وی با اشاره به صفت کریم برای امام حسن مجتبی علیه السلام افزود: چرا زندگی ما شبیه امام حسن سلام الله علیه نیست، چرا مهربانی بین ما کم شده، نسبت ما به اهل بیت کجاست؟ حیف است که مثل فحاش شامی با دیگران رفتار کنیم و بعد بگویم یا کریم؛ بنی امیه خیلی به امام حسن خیانت کرده، ولی امام لطفش به این شجره ملعونه هم کم نبود.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به سیره  اهل بیت عنوان کرد: دین قبل از اینکه برای آخرت ما مهم باشد، آمده است تا شیوه زیستن ما را درست و جابجا کند، مؤمن زورگو، مؤمن بدقول، تناقض بوده و قابل جمع نیست و چنین شخصی در نام و تعریف مؤمن است اما عملا مؤمن نیست، در عصر امام حسن نیز عده ای می خواستند بنده نفسشان باشند.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به احیاء سیره پیامبر توسط اهل بیت سلام الله علیهم اظهار داشت: اهل بیت با خدمت به دنبال احیاء و نهادینه کردن سیره پیامبر در جامعه بودند، اگر در مسیر اهل بیت قدمی برداریم، آنها چند برابر به ما عنایت می کنند و رشد در این مسیر یقینی است.

وی با اشاره به تبلیغات سوء دستگاه اموی بر علیه امام حسن علیه السلام اذعان داشت: همانند امروز که فضای مجازی بین شهروندان جامعه حب و بغض درست می کند در عصر امام حسن علیه اسلام نیز دستگاه خلافت با کار تبلیغاتی شامیان را برعلیه اهل بیت می شوراند، روزی در مدینه شخصی شامی خطاب به کریم اهل بیت شروع به فحاشی  کرد، امام حسن سکوت کرده و اجازه دادند صحبت های او پایان یابد، آنگاه با روی خوش با او برخورد کردند، حالا ببینیم نسبت ما با این امام چیست؟

حجت الاسلام کاشانی در پایان با اشاره به حق و حق مداری در سیره امام حسن علیه السلام ابراز داشت: در احزاب سیاسی و یارکشی هایمان چگونه هستیم؟ چرا دزدها و خیانتکاران به معاویه پناهنده می شدند و عکس آن اتفاق نمی افتاد؟ شیوه یارکشی ما چیست؟ آیا هرکسی را می پذیریم یا حق و مردم ملاک هستند، سیره امام حسن و اهل بیت علیهم السلام باید ما را تغییر دهد.

ارسال نظرات