۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۷۹۴۱۴
آیت الله اعرافی:

دوگانه «دیپلماسی مقاومت» یک خطای راهبردی است

دوگانه «دیپلماسی مقاومت» یک خطای راهبردی است
امام جمعه قم با تأکید بر اینکه دوگانه «دیپلماسی مقاومت» یک خطای راهبردی است، گفت: پشتوانه استقلال و عظمت ما در همه حوزه های اقتصاد، سیاست و بین الملل، مقاومت است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در پیام آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با اشاره به لزوم بهره گیری از ایام و لیالی پر فضیلت ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر گفت: رعایت تقوا، جان مایه و هدف اصلی این ماه مبارک است و ما باید با استغفار و رعایت تقوا به قله سعادت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه عبادات دارای سطوح و لایه های مختلف است، ادامه داد: نباید بپنداریم که عباداتی همچون نماز و روزه تنها یک سطح دارد، بلکه باید بدانیم نماز و روزه دارای لایه های مختلفی است که علمای اخلاق آن را به نماز و روزه عوام و نماز و روزه خواص تقسیم کرده اند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: به عنوان مثال اگر در روزه گرفتن تنها از خوردن و آشامیدن پرهیز کنیم، در سطح اولیه، اگر علاوه بر خوردن و آشامیدن، اعضا و جوارحمان نیز روزه دار باشد در لایه دوم و اگر علاوه بر اینها قلوب و افکارمان نیز روزه دار باشند در لایه سوم و عمیق ترین لایه این عبادت الهی قرار داریم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان یک مکتب خودسازی است، اظهار داشت: فلسفه روزه داری این است که ما برای همه رفتارهای خود ضوابطی را وضع کنیم و به آنها مقید باشیم؛ اگر انسان علاوه بر پرهیز از خوردن و آشامیدن، اعضا و جوارح و قلب خود را نیز از حرکت در مسیر غیر خدا بازدارد، روزه تام گرفته و در اوج قله روزه داری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما باید مکتب اخلاقی و معنویتی روزه داری را به همه رفتارهای خود تسری ببخشیم، برگزاری مراسمات شب های قدر را مورد توجه قرار داد و افزود: ما باید در این شب های عزیز با رعایت مسائل بهداشتی مراسمات خود را برپا کنیم، زیرا همه مقدرات انسان در طول یک سال، در این شب ها رقم می خورد.

آیت الله اعرافی سالروز شهادت شهید مطهری را مورد اشاره قرار داد و ضمن تبریک روز معلم و تقدیر و تشکر از زحمات فرهنگیان، تأکید کرد: ایام کرونایی سختی های بسیاری را برای معلمان و دستگاه آموزش و پرورش و همچنین والدین ایجاد کرده است که ما باید از زحمات آنها تقدیر و تشکر داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: مدرسه باید دارای فضای اخلاقی، علمی و کار و فراگیری داشته باشد و این مورد را باید مدیران و معلمان برای دانش آموزان رقم بزنند.

امام جمعه قم روز کار و کارگر را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امروز با توجه به این که در سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» قرار داریم باید موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد زدوده شود و همه مسؤولان در سطح شهر، استان و کشور تلاش کنند تا مشکلات تولید کنندگان رفع شده و زندگی کارگران سامان یابد.

وی به مذاکرات وین اشاره کرد و با بیان اینکه موضع همه این است که تحریم باید رفع شود، گفت: هیچکس نمی گوید تحریم ها نباید رفع شوند، اما باید دانست که مقاومت خود را نیز باید در برابر تحریم ها افزایش دهیم؛ دستگاه دیپلماسی باید به قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم ها و توصیه های رهبری توجه داشته باشند؛ امروز پیمان شکنان باید پیشگام شده و تحریم ها را بردارند و ما راستی آزمایی کنیم؛ مسؤولان مراقب باشند در دام مذاکرات فرسایشی قرار نگیرند.

آیت الله اعرافی با تأکید بر اینکه دوگانه «دیپلماسی – مقاومت» یک خطای راهبردی است که باید از آن پرهیز کرد، عنوان داشت: پشتوانه استقلال و عظمت ما در همه حوزه های اقتصاد، سیاست و بین الملل، مقاومت است؛ مسائلی که اخیراً در رابطه با دوگانه «دیپلماسی – مقاومت» مطرح شده حاکی از خطاهای راهبردی است؛ حاج قاسم سلیمانی و محور مقاومت ارزش های بزرگی هستند که صرف نظر از ارزش های معنوی که دارند، پشتوانه سعادت ملت هستند و اگر مقاومت نبود، بدون شک دشمن در خانه ما قرار داشت و این مقاومت بود که هجوم های شیطانی را دفع کرد و دشمن را عقب راند./841/

ارسال نظرات