۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۸۲۶۰۶
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

نقش آفرینی امروز زنان در حوزه اشتغال، انطباقی با جایگان واقعی آنها ندارد

نقش آفرینی امروز زنان در حوزه اشتغال، انطباقی با جایگان واقعی آنها ندارد
مازندران - حجت الاسلام قائمی گفت: در نظام اسلامی جایگاه زن به گونه ای دیده شده که آبادی جامعه به آبادانی جایگاه و هویت زنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در دیدار جمعی از طلاب و فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران به انتظار جامعه بانوان از رییس جمهور آینده اشاره کرد و گفت: رییس جمهور آینده باید به جایگاه زن، خانواده و نقش زنان در تولید، تثبیت و نتیجه بخش نظام خانواده می تواند ایفاء کند؛ توجه کند.

وی با بیان این که متأسفانه در ایام انتخابات همواره شاهد طرح مباحثی پیرامون مسائل و جایگاه زنان در جامعه هستیم، افزود: متأسفانه در این ایام نیز شاهد مباحث ژورنالیستی و در نهایت کپی برداری از مباحث برابری جنسی غرب بدون اقتضائات زن و خانواده در تناسب با فرهنگی مذهبی و ایرانی خود هستیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که آنچه از نگاه زن در شریعت اسلام و فرهنگ اصیل ایرانی وجود دارد، نوعی نگرش به زن به عنوان ابزار در هر بعدی نیست، ادامه داد: در این دیدگاه جایگاه زن در جامعه سیاسی اسلام که رکن مهم آن خانواده است، جایگاهی بسیار رفیع و در حقیقت شالوده شکل دهنده هویت همه افراد و اشخاصی فعال در جامعه و زیست اجتماعی است.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که در نظام اسلامی جایگاه زن به گونه ای دیده شده که آبادی جامعه به آبادانی جایگاه و هویت زنان است و ویرانی آن با ویرانی هویت زنان پیوند خورده است، تصریح کرد: این مسأله همان نکته ای است که دشمنان اسلام و ایران به آن پی برده و به شدت به دنبال تخریب آن هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود افزود: نخستین اقدام در حوزه زن و خانواده از سوی رییس جمهور آینده باید تعریف و تبیین دقیق جایگاه زن در نظام و جامعه اسلامی است نه آنچه که در تفکرات فمینیسم اسلامی مطرح می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین ادامه داد: در کنار این حرکت، اقدامات علمی در راستای ترویج و تحکیم بنیاد خانواده از تسهیل تا تثبیت ازدواج با رفع موانع اجتماعی و اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قائمی بر ضرورت باز تعریف مجدد از نقش آفرینی زنان در حوزه اشتغال و اقتصاد تأکید کرد و افزود: آنچه در حال حاضر وجود دارد کاملاً منطبق با روح مردانه و برگرفته از جریان های برابر جنسی با بکارگیری استثنائات است که هرگز با جایگاه زن که وظیفه عمده و محوری آن رکن بودن است، انطباق ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اشتغال علمی و اقتصادی زن چنانچه مقام معظم رهبری بارها بر آنتاکید داشته اند، نباید مانع ای در مسیر تشکیل و تحکیم خانواده شود، تصریح کرد: امروزه یکی از عوامل تأخیر در ازدواج به خصوص در زنان مسأله تحصیل و اشتغال است و در عین حال یکی از مؤلفه های تاثیرگذار در درخواست های طلاق های توافقی نیز مسأله تحصیل، اشتغال و استقلال مالی در زنان مورد شناسایی قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازنردان با اشاره به این که همه این امور با همان گام نخست یعنی تبیین دقیق از جایگاه زن در جامعه اسلامی و تولید قوانین و کار ویژه و طلب کارکرد براساس آن از سوی ریاست جمهوری آینده می تواند حل و آسان شود، خاطرنشان کرد: این امر موجب می شود تا دیگر شاهد برداشت های ابزاری از زنان از سوی سیاسیون و جریان های خاص نباشد./950/

ارسال نظرات