۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۶۸۳۸۲۶

یک سال زندان، مجازات «زن قرآنی»

یک سال زندان، مجازات «زن قرآنی»
دادگاہ سوئد در قضیه تظاهرات اعتراض آمیز مسلمانان در مقابل اقدام اسلام ستیزیان مبنی بر به آتش کشیدن قرآن که یکسال قبل در سوئد اتفاق افتاده بود، زن قرآنی را مجازات کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، تظاهرات اعتراض آمیز و پرهیجان جمعی از مسلمانان در مقابل اقدام وقیح تعدادی از افراطیون اسلام ستیز مبنی بر به آتش کشیدن قرآن که یکسال قبل در سوئد اتفاق افتاده بود، موجب دستگیری چند تن و مجازات حبس برای یک زن شد که در شبکه‌های اجتماعی به «زن قرآنی» مشهور شده است.

اعتراضاتی که در ماه اوت سال 2020 در شهر «مالمو» و در پی به آتش کشیدن قرآن رخ داد بود، موجب شد تا یک زن که خطاب به نیروهای پلیس آن‌ها را «سگ» و «خوک» خطاب کرده و «پلیس را به همدستی با کسانی که قرآن را به آتش کشیده بودند» متهم کرده بود، به زندان محکوم شود. وی که به ادعای پلیس رهبری این اعتراضات را بر عهده داشته است، ضمن تشویق جمعیت به شورش، خطاب به دولت سوئد فریاد زده بود:

«سگ‌ها! اگر شما اسلام را نمی‌خواهید پس چرا ما را به اینجا آورده‌اید؟»این خانم 58 ساله به همراه مرد 26 ساله که رهبری این اعتراضات را عهده‌دار بودند به ترتیب به 12 و 6 ماه زندان محکوم شده‌اند. 5 مرد 15 تا 20 ساله هم به دلیل خشونت و پرتاب سنگ به مجازات‌های کوتاه مدت محکوم شده بودند.

(http://stockholmian.com/news/persiska/2021/HG/293.htm)

/۹۸۸/

منبع: رایزن فرھنگی ج اا در سوئد

ارسال نظرات