۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۸۴۴۳۸
نائب رییس مرکزی جمعیت اهل حدیث پاکستان:

پروژه شیطانی قدرت های جهانی افغانستان را به میدان جنگ تبدیل کرده است

پروژه شیطانی قدرت های جهانی افغانستان را به میدان جنگ تبدیل کرده است
دکتر راشد فعال سیاسی پاکستان وضعیت افغانستان را به شدت نگران کننده دانست و تاکید کرد: قدرت های بزرگ بویژه آمریکا خاک افغانستان را در تکمیل اهداف شوم خود استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دکتر عبدالغفور راشد نائب رییس مرکزی جمعیت اهل حدیث پاکستان در سخنانی گفت: پروژه شیطانی قدرت های جهانی افغانستان را به میدان جنگ تبدیل کرده است.

وی با بیان این که نا آرامی های جاری در افغانستان می تواند برای کل منطقه و کشورهای همسایه خطرناک باشد، ابراز داشت: آمریکا با شعله ور کردن آتش جنگ داخلی در افغانستان، شبانه از خاک افغانستان فرار کرد و حکومت افغانستان را در برابر طالبان وحشی یکه و تنها گذاشت.

این فعال سیاسی با تاکید به این که تنش بین طالبان و دولت افغانستان در وضعیت قرمز در آمده است و این وضعیت خطرناک موجب بی ثباتی و ناامنی در افغانستان خواهد بود، گفت: امنیت افغانستان برای امنیت سراسر منطقه لازم و ضروری است، کشورهایی که درحال حاضر به وضعیت افغانستان بی تفاوت اند، ضرر خواهند دید.

وی با اشاره به این که افغانستان از 40 سال گذشته در ناامنی کامل بسر می برد و قدرت های شیطانی برای تکمیل اهداف شوم خود افغانستان را به میدان جنگ تبدیل کرده و سرمایه ملت را غارت کردند، ابراز داشت: مردم افغانستان مردمی شریف، نجیب و باغیرت اند، امیدواریم بر مسائل و مشکلات پیش رو غالب آیند و با اتحاد، همدلی، تعامل و مذاکره مشکلات را حل و فصل کنند، چون جنگ راه حل مناسبی برای افغانستان نیست.

دکتر راشد خواهان میانجیگری سران کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی بین طالبان و دولت افغانستان شد و گفت: جهان اسلام تحمل جنگ جدید را ندارد و جنگ جدید به ضرر ملت های مسلمان و منطقه است./988/

ارسال نظرات