۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۸۷۹۴۳

«بارش» خوانشی بر چهل گزاره در فضیلت زیارت سیدالشهدا

«بارش» خوانشی بر چهل گزاره در فضیلت زیارت سیدالشهدا
موسسه انتشارات دلیل ما، کتاب «بارش» خوانشی بر چهل گزاره در فضیلت زیارت سیدالشهدا (ع) از کتاب کامل الزیارات را به مناسبت ایام محرم‌الحرام به زیور طبع آراسته است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا موسسه انتشارات دلیل ما، کتاب «بارش» خوانشی بر چهل گزاره در فضیلت زیارت سیدالشهدا (ع) از کتاب کامل الزیارات اثر سید علیرضا آدرانی را به مناسبت ایام محرم‌الحرام به زیور طبع آراسته است.

در واقع چهل گزاره از کتاب شریف کامل الزیارات به همراه یادداشت‌هایی است که پس از مدت‌ها تلاش در قالب این مجموعه رخ نمایان ساخته است.

مطالعه این اثر بیش از چند ساعت به طول نمی‌انجامد اما آنچه می‌آموزید می‌تواند سفرهای زیارتی شما را دگرگون کند و با سود معنوی بیشتری همراه سازد چراکه دریچه‌هایی از معرفت را به روی خواننده باز می‌نماید.

این نوشتار از آن جهت حائز اهمیت است که معرفت ما نسبت به سیدالشهدا علیه‌السلام را ارتقا می‌دهد و به طبع هر چه این آگاهی و بینش فزونی یابد، اجر و ارزش عمل ما هم متفاوت خواهد بود و دستاورد عالی‌تری را خواهیم چشید.

ساختار کتاب

نویسنده این کتاب را در 4 فصل تقدیم مخاطب کرده که عناوین آن بدین شرح است:

چیستی زیارت، کیستی سیدالشهداء (علیه‌السلام)، چگونگی زیارت، پاداش زیارت و زیارات

ویژگی‌های اثر

این کتاب مجموعه احادیث درباره زیارت معصومین (ع) به خصوص زیارت امام حسین (ع) است.

کتاب «بارش» با دیدگاهی جدید و ادبیاتی روان به گزینش 40 حدیث از این کتاب شریف پرداخته و با تدوینی نوین ارائه نموده است.

یکی از ابداعات نویسنده، ایجاد فضایی با عنوان «آنچه آموختم» در انتهای هر حدیث است، تا خواننده کتاب بتواند آنچه از متن و توضیح حدیث به دست آورده را مکتوب نماید.

مطالعه کتاب «بارش» روح و جسم و فکر انسان را آماده قدم گذاردن در بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) می‌نماید تا با معرفتی افزون، دست نیاز به سویش برآوریم.

برشی از کتاب

نویسنده در صفحه 33 کتاب و در بخش دوم با موضوع سخنی از جنس متن روایتی را می‌آورد و در ادامه چنین می‌نویسد:

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: ینَادِی مُنَادٍ یوْمَ الْقِیامَةِ أَینَ شِیعَةُ آلِ مُحَمَّدٍ فَیقُومُ عُنُقٌ مِنَ النَّاسِ لَا یحْصِیهِمْ إِلَّا اللَّهُ تَعَالَی- فَیقُومُونَ نَاحِیةً مِنَ النَّاسِ ثُمَّ ینَادِی مُنَادٍ أَینَ زُوَّارُ قَبْرِ الْحُسَینِ علیه‌السلام فَیقُومُ أُنَاسٌ کثِیرٌ فَیقَالُ لَهُمْ خُذُوا بِیدِ مَنْ أَحْبَبْتُمْ انْطَلِقُوا بِهِمْ إِلَی الْجَنَّةِ فَیأْخُذُ الرَّجُلُ مَنْ أَحَبَّ حَتَّی إِنَّ الرَّجُلَ مِنَ النَّاسِ یقُولُ لِرَجُلٍ یا فُلَانُ أَ مَا تَعْرِفُنِی أَنَا الَّذِی قُمْتُ لَک یوْمَ کذَا وَ کذَا فَیدْخِلُهُ الْجَنَّةَ لَا یدْفَعُ وَ لَا یمْنَعُ. [2] ابن قولویه؛ کامل الزیارات؛ باب 68؛ حدیث 5

امام صادق فرمودند:

ندا دهنده‌ای در قیامت صدا می‌زند: کجایند شیعیان خاندان پیامبر و عده‌ای از مردم که عددشان را جز خداوند نمی‌داند سر برمی‌کشند و برمی‌خیزند. پس آنان را در گوشه‌ای از جمعیت نگاه می‌دارند. سپس منادی دیگری بانگ می‌زند: کجایند زائران قبر سیدالشهدا؟ مردمان فراوانی روی پا می‌ایستند، آنگاه به آنان خطاب می‌شود: دست هرکس را که می‌خواهید گرفته، با خود به بهشت برید. در این هنگام هریک از زوار حسین بن علی ع کسی را که دوست دارد دستگیری می‌کند تا آن جا که فردی به زائرالحسین می‌گوید: فلانی، مرا نمی‌شناسی؟ من همانم که روزی به احترام تو از جای خویش برخاستم. آن جاست که او دست وی را گرفته و داخل بهشت می‌کند بدون اینکه کسی او را از این کار باز داشته یا منعش سازد.

موسسه انتشارات دلیل ما، کتاب «بارش» خوانشی بر چهل گزاره در فضیلت زیارت سیدالشهدا (ع) از کتاب کامل الزیارات اثر سید علیرضا آدرانی را با شمارگان 1000 نسخه و در 336 صفحه منتشر ساخته است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات دلیل ما به قم- بلوار معلم- مجتمع ناشران - طبقه همکف - واحد ۹ مراجعه کرده، یا با تلفن‌های ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ و ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ تماس بگیرند.

 

ارسال نظرات