۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۶۸۷۹۶۷
افق فرهنگی در ایران قوی (۴)؛

در کنار فرهنگ باید به معیشت مردم توجه کرد

در کنار فرهنگ باید به معیشت مردم توجه کرد
حجت‌الاسلام مبلغی گفت: اگر ما در کنار کار فرهنگی، به اقتصاد مردم توجه نکنیم، اعتماد مردم نسبت به کار فرهنگی ما نیز کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کار فرهنگی توأم با کار اقتصادی را یکی از اولویت‌های فرهنگی دولت سیزدهم دانست و گفت: ما اولویت‌های فرهنگی زیادی داریم که باید بدان پرداخته شود و یکی از آن‌ها تقویت فرهنگ عمومی جامعه ماست که از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ منتهی کار فرهنگی به‌صورت خالص نیست، بلکه شما اگر نماز یا روزه یا زکات و ... را بخواهید دنبال کنید، می‌توانید به جنبه‌های اقتصادی در کنار آن نیز می‌توانید توجه کنید.

وی ادامه داد: از طرفی اگر ما بخواهیم هر کار اقتصادی را دنبال کنیم، باید یک پیوست فرهنگی داشته باشد و باید بدانیم با آن کار اقتصادی که دنبال می‌کنیم، بدانیم که در حقیقت چه خدمت فرهنگی را دنبال می‌کنیم؟

حجت‌الاسلام مبلغی با تأکید بر همراه بودن کار فرهنگی و کار اقتصادی ابراز داشت: شما وقتی می‌خواهید کاری انجام دهید، از جهت‌های مختلف معنا پیدا خواهد کرد و جهت فرهنگی نیز یکی از آن جهت‌ها است؛ البته اهداف فرهنگی ارزشمند و از اهمیت بالایی برخوردار است که در راستای تمام اهداف می‌باشد.

وی افزود: ارتقای فرهنگ انسان‌ها و شکل دهی به راه و روش زندگی نیز اهمیت دارد؛ اما وقتی شما برای جامعه‌ای که گرسنه است دم از فرهنگ بزنید، یک نفر نیز طرفدار این مسأله شما نمی‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حدیث گهربار «کاد الفقر ان یکون کفرا» بیان داشت: اگر ما کار اقتصادی خوب نسبت به جامعۀ خود داشته باشیم، قطعاً کار فرهنگی خوب هم کرده‌ایم، این‌ها باهم دیگر پیوند دارند.

وی ادامه داد: اگر هم کار اقتصادی نکنیم، آن اعتماد اولیه‌ای که مردم به کار فرهنگی ما می‌کنند نیز از بین می‌رود، وقتی ملت گرسنه باشند، مابقی حرف‌های شما را نیز قبول نخواهند داشت.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
معنی اسلامی شدن دانشگاه این است که استقلال پیدا کند، و خودش را از غرب جدا کند، و خودش را از وابستگی به شرق جدا کند؛ و یک مملکت مستقل، یک دانشگاه مستقل، یک فرهنگ مستقل داشته باشیم.
0
0