۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۸۸۰۴۸
یک متخصص طب سنتی مطرح کرد؛

توافق طب سنتی و مدرن در شیوه‌های پیشگیری و درمان «کرونا»

توافق طب سنتی و مدرن در شیوه‌های پیشگیری و درمان «کرونا»
اصفهان - مواظب گفت: واکسیناسیون، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده ازماسک، غرغره و استنشاق آب نمک و قرنطینه از موارد مورد اتفاق طب سنتی و مدرن درپیشگیری ازابتلا به کرونا است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، میر سید محمد مواظب صبح امروز در مراسم عزادای بانوان خانه تاریخی آل یاسین که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این سرای سنتی برگزار شد، با اشاره به برخی شبهات مطرح شده در فضای مجازی برای زیرسوال بردن طرح واکسناسیون عمومی گفت: واکسن در طب سنتی هم تأیید شده و بنیان گذار آن حکیم زکریای رازی است.

وی افزود: واکسیناسیون عمومی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، چند نوبت غرغره و استنشاق آب نمک، قرنطینه فردی و بهداشت شخصی از موارد مورد اتفاق طب سنتی و مدرن در پیشگیری از ابتلا به موج‌های مختلف کرونا است.

به گفته وی تزریق واکسن باعث تقویت سیستم ایمنی، کاهش عوارض ابتلا به کرونا و در نتیجه کاهش مرگ و میر افراد می‌شود، اما برخلاف نوع ایرانی آن که بهترین است، نوع اروپایی و آمریکایی آن با توجه به عوارض فراوان و مباحث بیولوژیکی، براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مورد تأیید نیست.

مواظب با اشاره به اینکه زدن ماسک سبب جذب دی اکسید کربن هنگام بازدم نمی‌شود، افزود: رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی از گسترش کرونا جلوگیری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید میزان بالای مراجعه به مراکز بیمارستانی و هزینه‌های هنگفت درمان بیماران را کاهش دهیم خاطرنشان کرد: در طب سنتی موضوع غذای بیمار خط مقدم یک تدبیر درمانی است و بعد از آن باید سراغ تجویز دارو رفت.

مواظب انتخاب تغذیه مناسب برای حمایت از عضو درگیر بیماری در گام اول و تقویت سیستم ایمنی بدن در گام دوم را برای مقابله با کرونا برشمرد و تشریح کرد: کرونا در ریه تولید سردی و خشکی یا همان سودا می‌کند، از این رو برای پیشگیری و درمان باید از رژیم غذایی گرم و‌تر مثل دمنوش‌های گیاهی، نخود آب، انوع خورشت ها، پیاز، سیر استفاده کرد.

این پزشک طب سنتی بر لزوم پرهیز از خوردنی‌های سرد مانند لبنیات تاکید کرد و گفت: عسل درمانی هم از غذا‌هایی است که در قرآن به عنوان شفا از آن یاد شده و ترکیب آن با زنجبیل توانست بیش از ۶۰ بیمار مثبت کرونایی را در طی ماه‌های گذشته درمان کند.

وی، استفاده از غذا‌ها و خوراکی‌هایی مثل شیربرنج، انواع خورشت ها، دمنوش ها، آب سیب و عسل، انگور و... را باعث تقویت عملکرد ریه‌ها دانست و تصریح کرد: غذا‌های حاوی ویتامین E و C مثل سمنو و سالاد جوانه‌ها در کنار آش‌های خاص سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

لازم به ذکر است، مراسم پرفیض زیارت عاشورا ویژه بانوان کاشان همراه با ایستگاه مهدحسینی با عنوان «مهربان‌ترین بابا» برای کودکان ۳ تا ۶ سال با ویژه برنامه‌های قصه‌گویی، خواندن نماز، نقاشی، مسابقه و شعرخوانی در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد و بسته‌های فرهنگی با موضوع آموزش شهروندی به این کودکان باهمکاری حوزه مقاومت بسیج حضرت نرجس (س)، پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان برگزارشد. /۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شمیسان
Iran, Islamic Republic of
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
نکته اینجاست که ایشون در حوزه واکسیناسیون عمومی تحولی محسوس احساس نکرده .
0
0