۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۶۹۲۰۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

عفاف و حجاب مکمل همدیگر بوده و با هم معنا پیدا می کنند

عفاف و حجاب مکمل همدیگر بوده و با هم معنا پیدا می کنند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام احمدی گفت: عفاف و حجاب به نوعی مکمل همدیگرند، حجاب در اسلام به معنای حجاب ظاهر و عفاف همان تقوا و پرهیزکاری است که این دو با هم معنا پیدا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی امشب در مراسم اختتامیه جشنواره «گوهر فاطمی» که در قرارگاه منطقه ای غرب نزاجا برگزار شد به جایگاه والای انسان در دین مبین اسلام اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: هدف از دستورات الهی و دینی در اسلام ارتقا جایگاه انسانیت است و همواره این دین رحمانی در تلاش است که انسان را به کمال برساند.

حجت الاسلام احمدی اظهار داشت: یکی از این دستورات الهی و دینی در اسلام رعایت و توجه به مقوله عفاف و حجاب است، زیرا توجه به این مهم زمینه حفظ کرامت انسان ها در جامعه خواهد شد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: البته باید گفت که نباید رعایت عفاف و حجاب را تنها منحصر به قشر بانوان بدانیم، بلکه این دستورات در مورد مردان نیز صدق می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: عفاف و حجاب به نوعی مکمل همدیگر هستند، حجاب در دین اسلام به معنای حجاب ظاهر و عفاف همان تقوا و پرهیزکاری است که این دو با هم معنا پیدا می کنند.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: برای اینکه بتوانیم در بحث حجاب و عفاف در جامعه اسلامی کاربردی کارها پیش برود باید از موازی کاری سازمان ها و نهادهای فرهنگی جلوگیری به عمل آوریم./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات