۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۹۲۲۴۸
آیت الله رشاد:

فقه معاصر در مسیر تحول و توسعه نیازمند تدوین قواعد الفقه است

فقه معاصر در مسیر تحول و توسعه نیازمند تدوین قواعد الفقه است
آیت الله رشاد گفت: بایستی به عنوان یک رشته درسی در کنار قواعد الفقهیه قواعد فقه را تدوین و در کنار فقه و اصول رایج حوزه قواعد الفقه را تدریس کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین موسویان متخصص فقه اقتصاد و بانکداری گفت: به خاطر دارم روزهای اول پژوهشگاه که دوستان تشریف آورده بودند هر کدام در رشته هایی کار کرده و جناب موسویان در بانکداری فعالیت هایی را انجام داده بود که از همان روز بنا گذاشتیم که رفته رفته هر کدام در مبحثی صاحب نظر بشوند من آن زمان توصیه کردم آقای موسویان در حوزه اقتصاد و بانکداری تمرکز و فعالیت کند و بحمدلله تبدیل به استاد موسویانی شدند که در این حوزه بی نظیر بودند.

وی ابراز کرد: ایران امروز دوره بی نظیری را در تاریخ جهان اسلام و ایران طی می کند قطعاً در آینده مشخص خواهد شد که امروز، ایران جامعه بسیار مولدی است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: موضوعات جدیدی در مباحث فقهی شروع شده است خوشبختانه فضلاء جوانی وارد فقه اقتصاد شده و اهتمام زیادی به این قضیه دارند برای توسعه و تحول و تکامل فقه معاصر و فقه نظام سازی نقشه می‌خواهیم و حوزه های جدید علمی چند مشکل اساسی دارند اول اینکه فروع چندان در علوم جدید نداریم همچنین نسبت و رابطه ای بین کسانی که درگیر این کار و افرادی که اهل فقه می باشند وجود ندارد.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: در مسیر تحول فقه علوم جدید مشکل ادله داریم چرا که کاری در این حوزه‌ها صورت نگرفته است حتی در فقه الاقتصاد که تا حدودی کار شده نیز با همین مشکلات روبرو می باشیم.

آیت الله رشاد بیان کرد: نیازمند قواعد الفقه می باشیم، در قواعد فقهیه امروز نیازمند تنقیح قواعدیم، بایستی به عنوان یک رشته درسی در کنار قواعد الفقهیه قواعد فقه را تدوین و در کنار فقه و اصول رایج حوزه قواعد الفقه را تدریس کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
نسبت این برنامه با ادعای دولت جوان حزب‌اللهی چیست؟!
2
0
ناشناس
|
۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
وات فاز؟