۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۶۹۵۰۶۱

دشمن شناسی؛ عنصر فراموش شده متولیان موسسه نشر آثار امام

دشمن شناسی؛ عنصر فراموش شده متولیان موسسه نشر آثار امام
مراودات عناصر وابسته بیت آقای منتظری مانند سید هادی هاشمی با حجت الاسلام سید حسن خمینی باعث رودربایستی متولیان موسسه نشر آثار امام درباره ترویج و تبیین رنجنامه شده است.

‏‏به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب درباره علاقه امام خمینی(ره) به حجت الاسلام والمسلمین سید احمدخمینی بیان می کنند: به یاد دارم که دوبار امام فرمودند: «احمد اعزّ اشخاص است برای من.» همان وقت،‏‎ ‎‏آقای هاشمی هم این جمله را در خطبه نماز نقل کرد و ما هر دوبار را با هم شنیده ایم.‏‎ ‎‏یکبار در سالهای قبل بود، سال 58، به مناسبت اینکه پسر یکی از آقایان مشکل عاطفی‏‎ ‎‏برای او درست کرده بود، و در خدمت امام مطرح شد، امام تعبیری به این مضمون گفتند:‏‎ ‎‏«اگر احمدآقا را (که آن قدر دوست می دارم ) بگیرند یا بکشند من در باطن قلبم هم متأثر‏‎ ‎‏نمی شوم (یا تکان نمی خورم)» و این سخن عجیبی بود از لحاظ قوت قلب امام. ‏

‏‏بار دیگر در این اواخر بود (رسم امام بر این بود حرفهایی را که می خواستند به گوشها‏‎ ‎‏برسانند، گاهی بگونه ای در خلال صحبت وارد می کردند و مستقیم نمی گفتند) در خلال‏‎ ‎‏صحبت گفتند: «احمد که اعزّ اشخاص در نظر من است...» ‏

‏‏این تعبیر را در مورد دو نفر بکار بردند. نفر دوّم (سید) علی‏‎ بود. گفتند:‏‎ ‎‏«من هیچ بچه ای را تا حالا این قدر دوست نداشته ام.» (1)

این در حالی است که موسسه حفظ و نشر آثار امام راحل در درباره معرفی خدمات حاج سید احمد آقا به نظام، تبعیت او از ولی فقیه و نیز مقابله یادگار امام با دشمنان ولایت فقیه و معارضان حکومت اسلامی کوتاهی داشته و درباره رنجنامه یادگار امام خطاب به آقای شیخ حسینعلی منتظری اقدام تبیینی خاصی انجام نداده است؛ حتی متن رنجنامه در بازار نشر کم یاب یا نایاب بوده و تجدید چاپ نشده است. 

برخی از آگاهان معتقدند مراودات عناصر وابسته با بیت آقای منتظری مانند سید هادی هاشمی با حجت الاسلام سید حسن خمینی بر او تاثیرگذار بوده و باعث رودربایستی متولیان موسسه نشر آثار امام درباره ترویج و تبیین رنجنامه شده است.

سید هادی هاشمی (برادر سید مهدی هاشمی معدوم و داماد آیت الله خسینعلی منتظری) در کنار حجت الاسلام سید حسن خمینی متولی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و نوه امام راحل / دشمن شناسی؛ عنصر فراموش شده متولیان موسسه نشر آثار امام

مرحوم حاج سید احمد آقا در قسمتی از رنجنامه خطاب به آیت الله شیخ حسینعلی منتظری چنین مرقوم می کند: «امام براي اين که دوست و همفکر خود را از خطر نجات دهند سه سال قبل از دستگيري آقا مهدي مسايل بسيار مهمي خطاب به مجلس خبرگان فرمودند مثل: "الله الله در انتخاب اصحاب خود." يک سال قبل از دستگيري آقا مهدي هاشمي و افرادمختلفي را خدمت جنابعالي فرستادند که آقا مهدي هاشمي فرد خطرناکي است او را از خود دور سازيد. آيا شما گوش داديد؟»

پاورقی:

1. کتاب گنجینه دل: مجموعه خاطرات یاران در وصف یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اصغر
United States
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
شما کمتر ...انتقاد... کنید اوضاع بهتر میشه
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
انتقاد نیست برادرم
قاتلین امام کسانی که کمر امام را بگفته خودنازنینش شکستن
دربیت آسید حسن بصورت امام وسید احمد مرحوم اسید می پاشند
1
0
سمیرا
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
چهره آنها به مرور زمان نمایان میشود .