۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۹۸۵۰۱
حجت الاسلام سعیدی‌آریا:

بسیاری از گرفتاری‌های زندگی به خاطر عدم رعایت حقوق پدر و مادر است

بسیاری از گرفتاری‌های زندگی به خاطر عدم رعایت حقوق پدر و مادر است
سخنران معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت گفت: امام سجاد می‌فرمایند خدایا هیبت پدر و مادر را در چشم من مانند سلطان ستمگر قرار ده که هیچ راه فراری از امر و دستورش وجود ندارد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،حجت الاسلام محمد سعیدی‌آریا در سخنرانی چهارشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند می‌فرماید ما شما را هدایت می‌کنیم و در مقابل این هدایت برخی شاکر و برخی کفور هستند، اظهار کرد: یکی از هدایت های الهی راجع به پدر و مادر است که امام سجاد علیه السلام در دعای ۲۴ صحیفه سجادیه از خدا می‌خواهند که آنچه باید درباره پدر و مادر رعایت کنم را به دلم بینداز.

وی با اشاره به شیوه درست ارتباط با پدر و مادر از زبان امام سجاد علیه السلام گفت: حضرت فرمودند «خدایا من را توفیق ده آنچه که به دلم انداخته‌ای درباره پدر و مادر عمل کنم»؛ امروز بسیاری از گرفتاری‌هایی که در زندگی داریم به خاطر عمل نکردن به وظایف خود نسبت به پدر و مادر است.

کارشناس دینی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه روایات ما نسبت به رعایت حق پدر و مادر تأکید زیادی دارند، افزود: حضرت می فرمایند خدایا هیبت پدر و مادر را در چشم من مانند سلطان ستمگر قرار ده که هیچ راه فراری از امر و دستورش وجود ندارد ولی وقتی می خواهم من کاری برایشان انجام دهم مانند مادری مهربان باشم و هیچ توقعی نداشته باشم.

وی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام فرمودند خدایا رغبت من برای خدمت به پدر و مادرم را مثل خواب شیرین سحرگاهی و از شربت خنکی که در گرما به من دهند قرار ده و اینطور نباشد که خدمت به پدر و مادر برای من سنگین باشد تا جایی که خواست آنها را به خواست خودم ترجیح دهم و رضایت پدر و مادرم را بر رضایت خودم مقدم دانم.

حجت الاسلام سعیدی‌آریا با بیان اینکه خدمت به پدر و مادر به انسان عزت می دهد، گفت: امام فرمودند خدایا به من توفیق بده خدمت پدر و مادر نسبت به خودم را زیاد بشمارم حتی اگر کم باشد و خیری که از من به آنها رسیده است را کم بدانم حتی اگر زیاد باشد؛ بنابراین باید هرکاری که برای پدر و مادر کردیم بگوییم کاری نکرده ام و خودمان را بدهکار بدانیم.

وی گفت: امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند خدایا صدایم را مقابل پدر و مادرم کوتاه کن و سخنم را برای پدر و مادر پاک و خوب قرار ده، رفتارم نسبت به آنها نرم باشد، قلبم نسبت به آنها عطوفت داشته باشد و مهربان باشم، مرا نسبت به آنها رفیق قرار ده تا با آنها مدارا کنم و دلسوزشان باشم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه از مواردی که در همین دنیا صدمه اش را می‌بینیم بی اعتنایی به حقوق والدین است، گفت: حضرت سجاد علیه السلام می فرمایند خدایا به واسطه تربیت من به پدر و مادرم ثواب ده و پدر و مادرم را حفظ کن همانطور که آنها من را در کودکی حفظ کردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
یادش بخیر قدیما مردی و مردانگی معنی داشت. غیرت و تعصب مفهوم داشت. حتی تار سبیل ارزش داشت. ولی حالا ابرو برداشتن پسرها و ناز کردن برای دخترها ارزشش بالاتر.
یادت بخیر مردانگی.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
با سلام ممنون از سایت خوبتون,من دختری هستم ۳۴ساله ک سه سال پیش با پسری از طریق اینترنت اشنا شدم ک ده سال از من کوچیکتره اوایل ب صورت دوستی در ارتباط بودم ولی کم کم نیتمون ازدواج شد,پسر خوبیه بیشتر از سنش میفهمه فقط مشکلی ک دارم حقوقی ک میگیره تماما در اختیار مادرش میزاره وقتی میگم برا خودت پس انداز کن میگه فعلا پدر ومادر بهم احتیاج دارن مطمن باش تو زندگی حقوق دست خودم با خانوادش مطرح کرده ولی مادرش گفته سنش بالاس ولی خودش گفته دوسش دارم البته ی دروغ گفته بهشون ک من پنج سال ازش کوچیکترم,وقتی هم مطرح میکنم ک چرا پا پیش نمیزاری میگه باشه صبر کن خواهرم ک عقده بره دست وبالم باز بشه میام,البته هرچی بهش میگم بریم مشاوره قبول نمیکنه میگه ب هیچ وجه از دستت نمیدم چند تا خواستگار داشتم ک بخاطرش رد کردم ناگفته نمونه ک منم دوسش دارم چون از هر لحاظ خوبه وچند باری هم ب دیدنم اومده فاصله ما از هم سه ساعته ولی مشکل من سنم وخانوادش از شما میخوام ک کمکم کنید
1
0
محتاج به رحمت خدای رحیم
Iran, Islamic Republic of
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
خدایا پدر مادر ما را از ما راضی بگردان و ما را سبب ناراحتی ایشان و آقا امام زمان قرار نده
1
0