۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۹۹۸۶۱
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران مطرح کرد؛

ضرورت توجه به جدیدترین افق‌های دانش در طراحی رشته‌های حوزه

ضرورت توجه به جدیدترین افق‌های دانش در طراحی رشته‌های حوزه
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه برنامه‌ریزی و نظارت حوزه باید پویا باشد، بر ضرورت توجه به جدیدترین افق‌های دانش در طراحی رشته‌های حوزه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در جلسه معرفی دستاوردهای مرکز برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ضرورت نظارت قوی در حوزه، گفت: این نظارت باید از نوع پرداختن به ایده‌های نو باشد و نه صرفاً حفاظت از مسیر.

وی افزود: اگر مرکز برنامه‌ریزی از ایده‌های نو حمایت کند، چشمه‌های جوشان به حرکت در می‌آیند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه نظارت ما باید پشتیبان و پیش برنده باشد اضافه کرد: مرکز برنامه‌ریزی و نظارت باید خانه ابتکارات باشد تا سازمان حوزه ایستا نباشد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به جدیدترین افق‌های دانش در طراحی رشته‌های حوزه، گفت: در این صورت است که دختران متدین می‌توانند مدیریت دینی مسائل را به دست بگیرند و به حوزه در تراز انقلاب دست یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، تحول حوزه‌های علمیه خواهران را تبدیل این نهاد از یک مجموعه عمومی به دستگاه تخصصی زن و خانواده توصیف کرد و افزود: با تحقق این تحول قدرت قدرت راهبری در میدان‌های سخت نظام را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند مدیریت علمی و تربیتی تمام بانوان را به عهده بگیرند، افزود: باید تراز خود را در سطح عالی‌ترین افق تربیت جهانی در نظر بگیریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نگاه اما راحل به حوزه برای به دست گرفتن نبض تحولات جهانی، گفت: ضروری است به این باور برسیم که نبض تحولات آینده باید به دست ما باشد.

وی با اشاره به اینکه با وجود سخت‌گیری‌ها آمار متقاضیان ورود به حوزه‌های علمیه خواهران افزایش یافته است، افزود: این نشان دهنده موفقیت حوزه و دیده شدن آن در ارتباط با دستگاه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با تأکید بر توجه به برنامه‌ها در امور اجرایی، خاطرنشان کرد: برنامه‌های جاری نباید بر برنامه‌های راهبردی تحمیل شوند.

وی همچنین خواستار نگاه ویژه بودجه‌ای به مناطق محروم کشور شد و ادامه داد: تبعیض مثبت نسبت به استان‌های محروم بسیار مفید، کارآمد و امیدآفرین است. در این مناطق محروم دخترانی تربیت می‌شوند که ده‌ها برابر مناطق دیگر به دین کمک می‌کنند.

ارسال نظرات