۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۷۰۲۹۴۰
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

تربیت فرزندان بر اساس تعالیم دینی، مؤلفه اصلی خانواده سعادتمند

تربیت فرزندان بر اساس تعالیم دینی، مؤلفه اصلی خانواده سعادتمند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار تأکید کرد که خانواده‌ای سعادتمند است که بتواند فرزندانش را بر اساس برنامه‌های دینی و اسلامی تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و چهارم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: از ابتدای دعای بیست و چهارم تا بند هفتم از خداوند توقیق برای احسان به والدین درخواست می‌کردیم، اما از بند هفتم به بعد زمان و چگونگی دعا تغییر می‌کند.

وی افزود: احسان به والدین یک انجام وظیفه و حق شناسی نسبت به زحمات آن‌ها است اما ادای دین نیست، وظیفه است چرا که ادای دین نسبت به والدین را با احسان نمی‌توان انجام داد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر تعدادی از پیامبران مزد رسالت خود از خداوند دریافت می‌کنند برای این است که نعمت هدایت را که خداوند توسط انبیاء برای ما فراهم شده است به اندازه‌ای ارزشمند است که هیچ قیمتی را نمی‌توان برای آن تعیین کرد.

وی با اشاره به اینکه پدرو مادر فرزندان خود را گرامی می‌دارند، اما فرزندان در دوران کودکی و حتی جوانانی با رفتار و گفتار خود سبب رنجش والدین می‌شوند و حق والدین خود را ضایع می‌کنند، افزود: فرزندان در قبال رنجش والدین خود باید برای آن‌ها دعا کنند تا رنجش آنها را سبب آمرزش گناهان آن‌ها قراردهد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: در مقابل رنجشی که والدین از جانب فرزندان خود تحمل می‌کنند برای آن‌ها دعا می‌کنیم تا خداوند درجات آن‌ها را افزایش دهد و سبب زیادی حسنات آن‌ها شود.

وی تربیت فرزندان را از مهم‌ترین وظایف والدین دانست و افزود: خانواده‌ای سعادتمند است که بتواند فرزندانش را براساس برنامه‌های دینی و اسلامی تربیت کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه محیط خانواده در رشد ابعاد گوناگون فرزند نقشی اساسی دارد، گفت: فرزندان برای نخستین باردر محیط خانه با دنیای بیرون آشنا می‌شود و از اطرافیان خود آموزش می‌گیرند و پدر و مادر نخستین مربیانی هستند که با فرزند خود ارتباط برقرار می‌کنند، از این رو باید زمینه مناسب را برای فراگیری معارف دینی را فرزندان خود فراهم کنند./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات