۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۷۰۳۲۷۴
امام جمعه موقت کاشان:

همه گرفتاری های اوکراین ناشی از اعتماد به غرب است

همه گرفتاری های اوکراین ناشی از اعتماد به غرب است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: همه گرفتاری امروز کشور اوکراین به عنوان سومین کشور هسته ای دنیا به دلیل توکل به کدخدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، در تفسیر آیه یازدهم سوره مبارکه ابراهیم، گفت: خداوند در قرآن طرح توکل به خدا را ارائه می‌کند.

وی کاردانی، درایت، علم، قدرت، محبت و امین را از ویژگی‌های یک وکیل خوب دانست و افزود: بالاترین درجه از تمامی این ویژگی‌ها در وجود خداوند است و از بنده خود می‌خواهد تا به غیر از او به کس دیگری توکل نداشته باشد، از این رو امید انسان در زندگی باید به خداوند باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه دستاورد توکل به غیر خداوند ذلت آور است، اظهار داشت: همه گرفتاری امروز اوکراین به عنوان سومین کشورهسته‌ای دنیا به دلیل توکل به کدخدا است.

وی ادامه داد: این اوج ذلت رئیس جمهور اوکراین است که اعلام می‌کند در برابر روسیه تک و تنها باقی مانده است و آمریکا و حامیان غربی اوکراین ازاین کشورهیچ حمایتی نکردند.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: برخی که سال‌های قبل این دوره را دوران گفتمان می‌دانستند و کشور را بی نیاز از قدرت موشکی می‌دانستند اگر رهبر معظم انقلاب در مقابل آن‌ها کوتاه آمده بود آینده مبهمی در انتظار کشور و نظام نبود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه امروز کشور ژاین با وجود برخورداری از تکنولوژی روز دنیا، اما در مقابل آمریکا ذلیل و خوار است، گفت: تنها توکل به قدرت لایزال الهی است که کن فیکون می‌کند.

وی ادامه داد: قدرت خداوند سبب ساز و سبب سوز است، آتش را بر حضرت ابراهیم(ع) سرد می‌کند و نمی‌سوزاند و ناقه شتر را از دل کوه بیرون می‌کشد و از درخت نخل خشک شده برای حضرت مریم(س) خرمای تازه می‌رویاند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه خداوند در قرآن طرح توکل به خدا را ارائه می‌کند به برخی از دستاورد‌های توکل به خدا اشاره کرد و افزود: توکل به خدا سبب افزایش نیروی روحی و روانی و استقامت انسان است.

وی افزود: توکل به خداوند سبب قطع وابستگی به دیگران و دوری از ذلت است و انسانی که به خدا توکل کند به آمریکا توکل نمی‌کند تا خوارو ذلیل شود و توکل به خدا سبب خواهد شد تا ازهیچ قدرتی به غیر از قدرت خداوند ترس واهمه نداشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: در دوره‌ای که جمال عبدالناصر با اتکا به شوروی با اسرائیل در نبرد بود در آستانه پیروزی مصر بر اسرائیل، شوروی حمایت‌های خود را از مصر قطع کرد و سبب شکست مصر شد و اشغال صحرای سینا شد./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات