۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۷۰۵۸۶۶
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

تعرض به ساحت امام، کاری رذیلانه/ مردم آرزوی سقوط ایران را بر دل دشمنان می گذارند

تعرض به ساحت امام، کاری رذیلانه/ مردم آرزوی سقوط ایران را بر دل دشمنان می گذارند
امام‌ جمعه قم گفت: مشکلات زیادی در کشورمان وجود دارد ولی ملت به ‌خوبی آن‌ها را حل خواهد کرد و آرزوی سقوط ایران را بر دل دشمنان خواهد گذاشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: رمضان ماه خدا، قرآن، عبادات و برترین ماه‌ها و ماه صبر، مقاومت و همدلی با دیگران است.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: ماه رمضان فرصت بی‌نظیر و گران بهایی است که باید از آن به‌خوبی بهره‌مند شد، این ظرف زمانی به‌گونه‌ای است که دریچه‌های عذاب الهی در آن بسته و برکات خداوند باز است.

امام‌ جمعه قم بیان کرد: رمضان ماهی است که فرصت خوبی‌ها در آن مهیا و کلید رسیدن به این فرصت در دستان ما است و کسانی می‌توانند وارد این دروازه بزرگ شوند که دل را آماده و جان را به ساحت رمضان رهسپار کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: اعمال ما در ماه رمضان از فروغ و عظمت و ارزش و ثوابی بهره می‌برد که به عقل ما نمی‌گنجد که طبق این نقل رسول خدا فرمودند تلاوت یک آیه در این ماه معادل ختم قرآن کریم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان افرادی که بر صراط مستقیم الهی حرکت می‌کنند به‌جایی می‌رسند که عمل عادی و طبیعی دارای ثواب می‌شود و تنفس انسان روزه‌دار نیز عبادت است.

وی با تأکید بر آثار روزه ادامه داد: روزه دل‌ و جان ما را در برابر شهوت و غضب نگه می‌دارد و احساس عاطفی و همراهی با گرسنگان است، ماه رمضان فرهنگ و مدرسه تربیتی و دارای آداب بزرگ و برکات بی‌نظیری است.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: 12 فروردین فرصت بی‌نظیری بود که سبب شد حکومت اسلامی شکل بگیرد و آن‌هایی که به ایران فرمان می‌دادند در برابر اراده ملت ایران زانو زدند، دستاوردهای انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی است که باید قابل‌توجه باشد.

آیت الله اعرافی افزود: جنگ 8 ساله علیه ایران اسلامی با حضور قدرت‌های دنیا همراه صدام هرگز قابل‌تصور نبود و اینکه دشمن 8 سال بتازد ولی آرزوی سقوط ایران را به خاک ببرد که نباید این موضوع را دست‌کم بگیریم، دشمن گروهک سازی‌های زیاد همراه با فتنه‌انگیزی ایجاد کرد ولی ملت ایران در برابر این فتنه‌انگیزی‌ها ایستادگی کرد.

امام‌جمعه قم بیان کرد: مردم کشورمان با سختی و گرفتاری‌هایی مواجه هستند ولی پرونده افتخارآمیزی از رشادت و ایستادگی برای ملت ایران ثبت‌شده است، حدود 300 رسانه و شبکه علیه ایران اسلامی فعالیت می‌کند و از فضای مجازی را در راستای تحریف حقایق استفاده  و تلاش می‌کنند وقایع را دگرگون و بر نسل جوان تأثیر بگذارند اما ملت ایران به‌خوبی ایستادگی کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در حوزه‌های معیشت مردم ضعف‌های جدی داریم ولی این ملت می‌تواند بدون اعتنا و تسلیم شدن در برابر دشمن راه تکامل را طی کند و ملت ایران سختی‌ها را تحمل خواهد کرد، مشکلات زیادی در کشورمان وجود دارد ولی ملت به‌خوبی آن‌ها را حل خواهد کرد و آرزوی سقوط ایران را بر دل دشمنان خواهد گذاشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بازگشایی مدارس تصریح کرد: با توجه به کاهش نسبی کرونا و آشنایی با شیوه‌های بهداشتی و با توجه به این‌که نظام علمی ما در این دو سال لطمه جدی خورده تصمیم آن است که آموزش‌ها به شکل حضوری بشود که از زحمات معلمان و مدیران در این دو سال تقدیر و تشکر می‌کنم، همچنین مادران در این مدت برای حفظ تعلیم و تربیت زحمات زیادی کشیدند که باید از آن‌ها تشکر کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همه ما باید تا جایی که می‌توانیم به جهاد تبیین بپردازیم و طلاب و روحانیون در ماه رمضان مسجد را رونق ببخشند و پایگاه مسجد استوار شود، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی افزایش پیداکرده و شاهد احیای مساجد و فعالیت‌های تبلیغی و دینی باشیم و مشکلات فرهنگی را با ماه رمضان نورانی و فعال جبران کنیم.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: در عرصه بین‌الملل تلاش پیوسته‌ای در منطقه در راستای مقابله  با محور مقاومت وجود دارد، بیگانگان و دشمنان ایران و عراق قصد دارند همبستگی این دو ملت را بشکند و باید از ملت بزرگ یمن تقدیر شود که در برابر هجمه 9 ساله سعودی ایستادگی کرد، رژیم آل سعود باید بداند که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باید متوقف شود و امت اسلام این عادی‌سازی را نمی‌پذیرد.

وی در خصوص اتفاق رذیلانه اخیر در تعرض ساحت امام راحل در قم، تصریح کرد: این رویداد زنجیره‌ دسیسه‌هایی است که سلطنت‌طلب‌ها و منافقان برای خدشه وارد کردن به صفوف یکپارچه ملت ایران دنبال می‌کنند؛ امروز نیز مردم عزیز و جامعه علمی و فرهنگی قم در مقابل این حرمت‌شکنی‌ و تعرض ساکت نخواهند بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
به نظر حقیر راهکار مقابله با این اقدامات موهن توسعه تمثال امام در سایر مناطق حساس شهر مقدس قم است
تا کور شود هر آن که نتواند دید
0
1