۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۰۸۹۱۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

خدمات جمهوری اسلامی در زمینه بهداشت و درمان بسیار گسترده بوده است

خدمات جمهوری اسلامی در زمینه بهداشت و درمان بسیار گسترده بوده است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به تقدس اموری که به سلامت انسان ها مرتبط است اشاره کرد و گفت: جهادگران عرصه سلامت در این حوزه رسالتی خطیر بر دوش دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با کارکنان علوم پزشکی ضمن تبریک به کارکنان علوم‌پزشکی و جهادگران عرصه سلامت در شبکه بهداشت گفت: خداوند اولین طبیب و انبیاش بعد از آن طبیب هستند این طبابت و اموری که به سلامت انسان بر می گردد از تقدس خاصی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: هیچ خانواده ای، هیچ ملت و استانی بدون سلامت جسمی و روحی به آن پیشرفت نائل نخواهند شد و نخواهد توانست اهدافی که برایش ترسیم شده است بدون سلامت جسمی و روحی به آن اهداف نائل شوند.

وی به خدمات حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: از دوران پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون باید اعتراف کرد که خدماتی که نظام جمهوری اسلامی در امورات سلامت گسترش داده است و همه به گونه ای بهره مند شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه انجام وظیفه در حوزه بهداشت و درمان و پیشگیری رسالتی خطیر است، خاطرنشان کرد: مجموعه ای که این بار سنگین را بر عهده داشته است بخش اعظمی از آن مرتبط به دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان بوده است.

وی یادآور شد: به خصوص در جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس، برگ های زرین و درخشانی از سوی مجموعه کادر درمان در جبهه نور علیه ظلمت ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: از وضعیت کرونایی که به وجود آمد و خط فاصلی بود که دوست و دشمن مشخص بودند و در وضعیتی که پیش آمد فراگیر شد به داخل منازل رفت و به همه نفوذ پیدا کرد فصل جدیدی از ایثار و خود گذشتگی به نمایش گذاشته شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت خاطرنشان کرد: در جریان کرونا، صفحه ای از تاریخ که تا به حال ورق نخورده بود به عنوان شهدای سلامت ورق خورد که توانستند با مقابله کرونا و همچنین واکسن ضد کرونا را تولید کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گسترش فرهنگ در جامعه را یکی از امور ضروری دانست و افزود: گسترش فرهنگی یکی از اموری است که می تواند پیشگیری کند از امراض و بیماری ها و رصد بشود در استان ما چه بیماری هایی فراگیر است، یک برنامه ریزی انجام بگیرد و بیماری ها شناسایی بشود و در مورد آنها درمان لازم صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: خدماتی که در نظام جمهوری اسلامی هست غیر قابل انکار است، در زندگی امروزی ره آوردش بعضی بیماری هایی بوده که در گذشته نبوده است ولی به وجود آمده است که تجهیزات خاص خودش را می طلبد ما نیاز داریم که در این جهت بیمارستان خود را مجهز کنیم./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات