۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۸
کد خبر: ۷۰۹۱۹۲
در گفت و گوی اختصاصی تهیه کننده سلام فرمانده با رسا عنوان شد؛

تمرین ظهور به بهانه سرود/ سلام فرمانده آتشی در جان بدخواهان نظام انداخت

تمرین ظهور به بهانه سرود/ سلام فرمانده آتشی در جان بدخواهان نظام انداخت
حجت الاسلام نعیمی با اشاره به استقبال مردم از نماهنگ سلام فرمانده گفت: سلام فرمانده غمی از جنس امید داشت و با تهاجم فرهنگی در مدارس مقابله کرد.

اشاره: جنگ نرم، روشی برای تحمیل اراده و تأمین منافع است که با غلبه بر طرف مقابل، بدون استفاده از قدرت نظامی و روش های خشونت آمیز اعمال می‌شود، این جنگ همه عرصه های اجتماعی یک نظام سیاسی را می تواند تحت تأثیر قرار دهد.

 اهمیت جنگ نرم چنان است که خطر آن را می توان برابر با جنگ نظامی دانست؛ در جنگ نرم، دشمن به سراغ سنگرهای معنوی، ایمان ها، عزم ها، معرفت ها، پایه ها و ارکان اساسی یک نظام و کشور می رود تا آنها را منهدم نماید.

نکته مهم اساسی در اینجاست که در جنگ نرم باید با سلاح متناسب با همان جبهه به میدان رفت و شلاح گرم و زور و تهدید فایده و ثمری در بر نخواهد داشت.

در همین راستا خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گفت و گویی با تهیه کننده محبوب ترین نماهنگ قرن انجام داده است که متن آن به این شرح است:

رسا* لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.

سعید نعیمی تحصیلکرده حوزوی، خادم جبهه فرهنگی هنری ماح« ملت امام حسین» و تهیه کننده پروژه های این مجموعه از جمله نماهنگ سلام فرمانده هستم.

رسا* ایده سلام فرمانده چگونه شکل گرفت؟

وقتی در این یک سال اخیر «جبهه ماح» را بنا کردیم، هدف گذاری بلندمدتمان آماده سازی جامعه برای ظهور بود و در این هدف گذاری برنامه هایمان را پیش بینی می کنیم و با تفکر قدم به قدم گام برمی داریم و می دانستیم در هدف گذاری بچه های دهه نودی تنها یک جامعه خاص جذب نمی شود بلکه به تبع آن والدین و اطرافیان نیز جذب خواهند شد، یعنی هر یک بچه حداقل 5 نفر را با خود همراه می کند.

تمرین ظهور به بهانه سرود/ سلام فرمانده آتشی در جان بدخواهان نظام انداخت

به خوبی به این مسأله واقف هستیم که نسل امروز و بچه هایمان بواسطه قرابت با رسانه به موزیک گرایش دارند و بواسطه فرهنگ درست یا غلط صداو سیما طبعشان به این سمت رفته است و من همیشه این مثال را میزنم کودکی که پیتزا دوست دارد شما اگر برایش بهترین کباب را هم تهیه کنید باز به سمت همان پیتزا گرایش دارد، موزیک و موسیقی هم به همین شکل است پس من باید مخلفات پیتزا را عوض کنم و غذای مفید به آن اضافه کنم.

موسیقی نیز اینگونه است به جای اینکه کودک و نوجوان ما به سمت موسیقی های هنجارشکنانه و بی محتوا سوق پیدا کند ما باید به آن ها غذا بدهیم و لذا بواسطه هنر و هدف گذاری کلان ایده کار313 نفر بعداز کاری که با 110 نفر برای شهدا شروع شده بود را با نام پروژه تمرین ظهور به بهانه سرود را استارت زدیم.

رسا* شاعر کار کیست؟

نمی توانم یک فرد مشخص را نام ببرم چرا که یک تیم با همفکری و نقطه زنی ها مصرع به مصرع را آماده کرده اند اما مسؤول جمع شعرای ما آقای سید مهدی بنی هاشمی است.

رسا* با وجود مداحان معروفی که امروزه فالور و دنبال کنندگان بسیاری در فضای مجازی دارند چگونه قرعه به نام حاج ابوذر روحی افتاد؟

احساس می کنم یکی از علت هایی که کار سلام فرمانده دیده شد این بود که هیچکس نقش بازی نکرد و خودشان بودند و حاج ابوذر از مداحان شناخته شده استان گیلان شهرستان لنگرود هستند و البته از اساتید صداسازی و مداحی در جبهه فرهنگی ماح بودند که از ایشان درخواست کردیم در این پروژه همکاری داشته باشند و بحمدلله جامعه نیز رغبتی خوبی نشان داد و این نماهنگ را پذیرفتند.

اخلاص، سادگی و منش حاج ابوذر روحی از دیگر ویژگی های ایشان برای انتخاب در این جایگاه بود.

تمرین ظهور به بهانه سرود/ سلام فرمانده آتشی در جان بدخواهان نظام انداخت

رسا* این سرود توانست نسل جدید را با خود همراه کند و تهاجم فرهنگی که چندی پیش در مدارس کلید خورده بود را به کلی خنثی کند و نشان داد اگر غذای مناسب، پاک و طیب برای نسل جدید فراهم کنیم می توانیم نیروهای انقلابی با ارزشی را پرورش دهیم، ارزیابی شما از این ماجرا چیست؟

همیشه همینگونه است، وقتی مجموعه ای با کار هنری تمام ارزش های شما را زیر سوال می برد، شما هیچ وقت نمی توانید با تفنگ و اخم کردن و صحبت جامعه را از تهدیدها نگه دارید بلکه شما نیز باید همانند آن ها باید حرفی برای گفتن داشته باشید.

وقتی این خواننده سبکی از موسیقی را بنا کرد که شما هر مدل بخواهید می توانید حرکات موزون داشته باشید اقتضاء می کرد ما نیز مدلی ارائه کنیم که بتواند اثری در مقابل آن اثر باشد و به چشم ها بیاید و به دل ها بنشیند، چون شعر سلام فرمانده حرف های تازه برای گفتن داشت جامعه هدف جذب این شعر شد.

رسا* گل کار و دلنشین ترین قسمت از دید تهیه کننده کار کجاست؟

وقتی برای رخصت از صاحب الزمان (عج) به همراه تیم به مسجد جمکران رفته بودیم چشممان به پرده ای سمت راست مسجد افتاد که نوشته شده بود با تو عهد می بندم و از همان جا شعر تغییر کرد و گل کار شعر همان قسمتی شد که می گوید عهدم می بندم روزی لازمت بشم، عهد می بندم حاج قاسمت بشم و عقیده دارم برخی از چیزها عنایت بود.

رسا* اشعار قدیمی در موضوع امام زمان به مخاطب بیشتر یک حس انزوا و غم دست می داد اما در این کار عکس موارد قبل احساس نشاط و غیرت به انسان دست می دهد.

بله دقیقاً همینطور است در این نماهنگ حس امید زنده می شود و ما می دانیم که حضرت روزی برمی گردد، شاید در این شعر هم غم باشد اما غمی از جنس امید و این موضوع نیز در دیده شدن کار موثر بود.

تمرین ظهور به بهانه سرود/ سلام فرمانده آتشی در جان بدخواهان نظام انداخت

رسا* صدای رسانه های فارسی زبان آن سوی مرزها را حسابی در آورده و مجریانشان را کلافه کرده بودید.

کار خدا و عنایت اهل بیت (ع) بود؛ دشمن خیلی زودتر از بچه حزب الهی ها فهمیده بودند که این آهنگ چقدر می تواند برایشان خطرناک باشد، از این جهت که دیگر آهنگ های ساسی مانکن در مدارس خوانده نشود؛ برای از بین بردن بنیان خانواده بسیار هزینه کرده بودند و فکر می کنم سلام فرمانده کرامتی از سوی امام زمان به نسل امروز جامعه ما بود.

رسا* نامگذاری سلام فرمانده نیز هوشمندانه انتخاب شده است، باید از کسی که این نام را انتخاب کرده تقدیر و تشکر کرد و خود این نام آتشی در جان بدخواهان نظام انداخته بود.

این هم از عنایت حضرت بود، ما این شعر را برای نیمه شعبان ساخته بودیم اما شعر به دلیل مشکلات بعد از این ایام دیده شد و گاهی بچه های فرهگی شعر را با تصاویر حاج قاسم و رهبر انقلاب تدوین می کردند که احساس می شد کار در این زمینه ساخته شده اما هدف ما فراتر و تربیت نیروی انقلابی پا در رکاب حضرت ولی عصر (عج) بود، به تعبیر شما کار هوشمندانه ای بود که البته اهل بیت (ع) به ما حواله داده بودند.

رسا* پس از اجرای اول وزارت آموزش و پرورش به مدارس بخشنامه می کند که در تمام مدارس باید اجرا شود، این حرکت شائبه حمایت مالی گروه شما را در پی داشت.

تا به امروز که با شما صحبت می کنم هیچ ارگان دولتی نه از ما حمایت معنوی و نه مالی کرده است.

رسا* از سختی کار و پروژه بگویید.

بالاخره هر فعالیتی مخصوصاً فعالیت های فرهنگی سخت و مشکلاتی دارد که البته با شیرینی همراه است، چند بار هارد ما سوخت و بسیاری از تصاویر بچه ها را از دست دادیم و واقعاً شرمنده خانواده هایی شدیم که فرزندانشان در سرما و گرما ما را تحمل کردند لذا از همه عذرخواهی و کسب حلالیت دارم.

تعداد بازدید : 6

رسا* اهداف و چشم انداز آینده موسسه جبهه فرهنگی ماح (ملت امام حسین) چگونه است؟

ما یک مجموعه فرهنگی هنری هستیم که فعالیتمان منحصر در سرود نیست بلکه هدف اصلی ما آمادگی جامعه برای ظهور است و تصمیم داریم از مهدکودک شروع و به مدرسه برسیم و در این قالب به کودکانمان کارهای فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی آموزش دهیم.

تنها به دنبال پرورش313 هنرمند نیستیم بلکه 313 مدیر می خواهیم و به دنبال تاسیس چندین شعبه در استان های دیگر هستیم، البته در دیگر عرصه های هنری مثل بازیگری، نریشن و فیلمسازی اقداماتی انجام شده است و به فضل الهی از کار جدیدمان مرداد ماه رونمایی خواهد شد.

رسا* با تشکر از حضرتعالی که این فرصت را در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
چه جالب تهیه کنندش یه روحانی بوده
9
4
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
زیباترین سرودی که تا بحال ا اجرا شده است
11
4
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
افتضاح تمام عیار!
1
10
ناشناس
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
اول سابقه خودتو چک کن و بعد بیا اظهار نظر کن
این سرود مال دل پاک ها است حتی اگه نماز نخوانند
محمدطاها
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۵
به تو چه ......
شاهین
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
خوب بود
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
درود بر این جوانا ن ، این پیروان قرآن __طی می کنند ره حق با عشق و هم به برهان __ در آسمان اسلام پرواز کنند به شهپر __ شهپر علم و ایمان ،هر آنچه گفته رهبر __ دشمن بخشم آمده ز شور و شوق آنان __یاران هم گریستند لکن ز شوق جانان __ زانوی غم بغل کرد دشمن ز وحشت و درد __چون یافته است حریفان شرزه شیر و جوانمرد __
3
0
منتظر مولا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
بهترین سرودی ک تا به حال در جهان سروده شده
هرکسی اگه ذره ای نور هدایت تو دلش باقی مونده باشه با شنیدنش منقلب میشه
4
0
محمد مهدی اسلامی
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
با سلام و احترام بر جنابعالی جناب منتظر مولا خدای تعالی حفظتان کند ، این بنده ی حقیرخواستم + را علامت بزنم ، فکر می کنم اشتباهی _ را زده ام گر چه یقین ندارم ،در حالی که اگر جا میداشت باید هزار + برای این فرمایشتان می زدم . ان شاءالله موفق مؤید و سر فراز باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی
ناشناس
|
۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
آره
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
آمریکا دوستان می گویند شما گمان کرده اید که فقط خودتان سرود دارید ؟ ما هم هم داریم ببینید:
ارباب ارباب ارباب __لطفاََ مارا در یاب__چون مانده بودیم در خواب __کردند برون زین باب __آن نوکر پستت را __کردند تهی دستت را __رفت آن شه خائن هم __بیجاره شدیم در دم __اکنون همه با این غم __ از بهر تو کلّاََ خم __ گردیم ،ولو آریم کم __ ای خود بجهان شیطان __شد پاره ز تو قیطان __
0
1
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
یک عده می گویند:
چه می گوئی به ارباب نا خوش آید __اگر دلگیر شود از ما نپاید . __سخن با احتیاط و باب میلش __بگو ورنه کند نا بود به سیلش __تمام ما طرفدارن نیکش __ که هستیم مفتخر باشیم چو خیکش __بحال خود اگر رحمی نکردی __برای ما مکن افزون دردی __نمی بینی مگر بیش از چهل سال __به امید وصالش گشته پامال __ز دست دادیم تمام عمر و آمال __ولی باید بگوئیم از برایش __ __تماماََ حاضریم افتیم به پایش __
0
0
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
سرودی را که ارباب دوستان در برابر سرود « سلام فرمانده » گفته و خوانده بودند چون بنده در جا ئی نقل کرده ام ، به من ایراد می گیرند و میگویند :
چه می گوئی به ارباب نا خوش آید __اگر دلگیر شود از ما نپاید __سخن با احتیاط و باب میلش __بگو ورنه کند نا بود به سیلش __تمام ما طرفدارن نیکش __ که هستیم مفتخر باشیم چو خیکش __بحال خود اگر رحمی نکردی __برای ما مکن افزون دردی __نمی بینی مگر بیش از چهل سال __به امید وصالش گشته پامال __ز دست دادیم تمام عمر و آمال __ولی باید بگوئیم از برایش __ __تماماََ حاضریم افتیم به پایش __
1
0
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۰
عااااااالی
خداقوت
0
0