۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۱۱۵۰۵
امام جمعه موقت کاشان:

والدین باید مشاور فرزندان خود باشند

والدین باید مشاور فرزندان خود باشند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: والدین باید مشاور فرزندان خود باشند و رفتار با فرزندان باید به گونه‌ای باشد که والدین نزد فرزندان خود مقدس باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: داشتن فرزند صالح آرزوی همه والدین است.

وی افزود: همانگونه که کشاورز با غرس درخت و آبیاری به موقع و آفت زدایی از درخت به دنبال برداشت میوه‌های شیرین و سالم است، هدف انسان نیز از داشتن فرزند، فرزندی سالم و صالح و به دور از همه آفات‌ها و آسیب‌های اجتماعی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان برای داشتن فرزندان سالم و صالح ضمن اینکه قبل از ازدواج در انتخاب همسر باید دقت و مراقبت کند، بعد از ازدواج نیز از کسب روزی شبهه ناک دوری کند و به دنبال روز حلال برای خانواده خود باشد.

وی ادامه داد: والدین با فرزندان خود باید به گونه‌ای رفتار کند که فرزندان، آنها را نه تنها محترم بلکه موجودی مقدس بدانند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر والدین با فرزندان خود رفیق نباشند و در کانوان خانواده همدم و رفیق نداشته باشند تا حرف‌های خصوصی خود را با آن‌ها در میان بگذارد، به دنبال پیدا کردن رفیق در خارج از خانه خواهد بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: رفتار والدین با فرزندان نباید به گونه‌ای باشد که حرف‌های خصوصی فرزندان خود را از دیگران بشنود.

وی با اشاره به اینکه والدین باید مشاور فرزندان خود باشند، افزود: رفتار با فرزندان باید به گونه‌ای باشد که والدین نزد فرزندان خود محترم، دوست و مقدس، مشاور و امین باشند.

امام جمعه موقت کاشان اعتدال در محبت به کودک، پرهیز تحقیر فرزندان، بیان محترمانه نقاط ضعف و قوت، انجام درخواست‌های منطقی فرزندان در صورت توان، احترام و تکریم فرزندان در جمع، تغافل، مشورت با فرزندان، عمل به وعده، راستگویی، توجه به سخنان فرزندان، تشویق، تعریف از فرزندان، هدیه دادن، منطقی بودن و در صورت امکان گذشت از لغزش‌های فرزندان از مواردی که والدین باید رعایت کنند، برشمرد/۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات