۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۱۲۰۵۹
نامه ای به استاد عندلیب؛

میان حق و باطل!

میان حق و باطل!
یکی از طلاب در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین عندلیب تصریح کرد: کم‌اطلاعی شما نسبت به اولویت‌های سیاسی کشور موجب شده که تحت تأثیر افراد ناآگاه و یا مغرض قرار گیرید.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، یکی از شاگردان حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی در نامه ای درباره مطالب منتشر شده‌  از این استاد در فضای مجازی نکاتی را تذکر داد.

متن این نامه بدین شرح است:

خدمت استاد عزیزم جناب آقای عندلیب همدانی

شاگرد استاد (نام محفوظ)

با تمام احترام و ارادتی که محضر شما استاد بزرگوار دارم، به عنوان شاگردی کوچک لازم می‌دانم که مطالبی را محضر مبارکتان معروض دارم.

البته پیشاپیش بابت انتشار عمومی این عریضه پوزش می‌طلبم؛ چرا که مطالب منتشرشده‌ شما در فضای مجازی، اقتضا دارد که پاسخش هم به صورت عمومی ارائه گردد.

1- بنده و بسیاری از شاگران شما می‌دانیم که عدم علاقه نسبت به پیگیری مسائل سیاسی کشور و جهان اسلام از ویژگی‌های بارز شماست که خود هم به آن اذعان و اعتراف دارید.

2- ناآشنایی نسبت به مسائل سیاسی کشور، و مناسبت‌های بین المللی، و کم‌اطلاعی نسبت به اولویت‌های سیاسی ـ اجتماعی کشور موجب شده که علی رغم کسوت فقهی و اصولی‌تان، مطالب ناصحیح و بعضا نیش‌داری را بر قلم و گفتارتان جاری کنید که به دور از انصاف و واقعیت است.

شما مشکل را می‌بینید، اما با عرض تأسف از توانایی تحلیل ریشه‌ها و چرایی بروز مشکل برخوردار نیستید، و نسبت به تأثیر انتخاب آزادانه مردم در سرنوشت کشور و سیاست‌گذاری‌های دولت‌های برآمده از اراده مردم که برگرفته از اصل مردم‌سالاری دینی است کم اطلاع هستید!

3- کم‌اطلاعی شما نسبت به امور یادشده موجب شده که تحت تأثیر افراد ناآگاه و یا مغرض قرار گیرید، و تمام سرمایه فقهی و اصولی‌تان را دو دستی در خدمت اینگونه افراد قرار دهید!

این داستان تأسف‌بار موجب شده که علی رغم صفای باطن و صداقتی که دارید، ابزار دست این افراد معلوم‌الحال شده و خود را در آستانه گناه و لغزشی بزرگ قرار دهید.

استاد عزیزم

ای کاش از خود سؤال می‌کردید که شما و دوستانتان برای این نظام چه کردید؟!

آیا در فضای باز سیاسی کشورمان که در هیچ جای دنیا نظیری برای آن سراغ نداریم، برای ترغیب مردم به انتخاب وکلایی عادل و مؤمن، و برای انتخاب رؤسای جمهور طراز کوچکترین قدمی برداشته‌اید؟

آیا جهت تحقق عدالت علوی و عبور از ساختارهای ناصواب به ساختارهای اسلامی ـ علوی قدمی برداشته، یا قلمی به رشته نگارش در آورده‌اید؟!

آیا جهت اصلاح سیستم بانکی و نظام اقتصادی کشور، ساختاری عالمانه و واقع‌بینانه به وکلای ملت و مسئولین نظام ارائه داده‌اید؟!

آیا خلاف انصاف نیست که به جای شناخت نقش و مسؤولیت خود، و حضور فعال و مؤثر در جامعۀ اسلامی، از یک سو نسبت به وظایف خود بی‌اعتنا باشید و از سوی دیگر در کنار گود بایستید و نقش اپوزیسیون و منتقد به خود گیرید؟!

و آیا صحیح است در روزگاری که دشمنان اسلام و انسانیت با تمام قوا در برابر جبهه حق صف‌آرایی کرده و عزم جزم بر خاموش‌کردن چراغ هدایت دارند، به جای ایستادن در کنار انقلاب و در کنار مردم، میان حق و باطل ایستاده و طرفین را به مصالحه و مدارا و دعوت کنید؟!  

در پایان خدای متعال را شاهد می‌گیرم که تمام این مطالب را از موضع نصح و خیرخواهی بیان کردم و امیدوارم که این قلم عاجز و ناقص، توان تأثیرگذاری داشته باشد.

و السلام علیکم و رحمت الله

۲۰ خرداد ۱۴۰۱

شهر مقدس قم

منبع: کانال مناهج

ارسال نظرات