۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۱۳۳۶۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی زمینه تکامل روح انسان را فراهم می‌کنند

فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی زمینه تکامل روح انسان را فراهم می‌کنند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی خطاب به فعالان عرصه کتاب، گفت: به جای اینکه منتظر بمانید مردم به کتابخانه‌ها مراجعه کنند، کتاب‌ها را به میان مردم ببرید و معرفی کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های شهرستان کاشان، گفت: بر اساس روایات ملائکه و فرشتگان بال خود را زیر پای کسی که به طرف مطالعه می‌رود می‌گسترانند.

وی افزود: آیت الله مرعشی نجفی در وصیت نامه خودشان، محل دفن خود را ورودی کتابخانه اش اعلام می‌کند تا اهل مطالعه گام‌های خود روی قبر او گذاشته و به سوی مطالعه بروند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه شهید مطهری می‌فرماید، تکامل روح انسان به عمل صالح و علم نافع است، گفت: فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی زمینه علم نافع برای تکامل روح انسان را فراهم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به برخی از دستاورد‌های کتاب و مطالعه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از زندانیان اعلام می‌کند، اگر من قبل از ارتکاب جرم به کتاب شهید ابراهیم هادی دسترسی داشتم، هیچگاه مرتکب جرم نمی‌شدم.

وی ادامه داد: رواج صحیفه سجادیه خوانی در اصفهان در زمان شیخ بهایی به اندازه‌ای رشد کرد که در آن مقطع مردم اصفهان به مانند آیت الله بهجت صاحب کشف و کرامت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به هشدار‌های رهبرمعظم انقلاب مبنی بر خطر تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از مهمترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمن تقویت ایمان است که مقدمه آن تقویت اصول دین است، با درست شدن اصول دین، فروع دین نیز درست خواهد شد.

وی افزود: به جای اینکه منتظر بمانید مردم به کتابخانه‌ها مراجعه کنند، کتاب‌های فاخر در کتابخانه‌های را به میان مردم در مساجد، مدارس و دانشگاه ببرید و معرفی کنید و برای آن تبلیغ کنید.

نماینده ولی فقیه در کاشان شیعه را سرشار از گنجینه معارف دانست و با بیان اینکه بسیاری از ادیان دیگر دست شان از داشتن چنین معارفی تهی و کوتاه است، اظهار داشت: بزرگترین آسیب عدم عرضه صحیح معارف شیعه است.

به گفته وی اگر معارف شیعه به درستی عرضه شود و محاسن کلام اهل بیت(ع) بیان شود، مردم مشتاق و پذیرای آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: سفیر ایران در کانادا با بیان حدیثی از پیامبراکرم(ص) که هرکس شاخه‌ای از درخت را بشکند مانند این است که بال فرشته‌ای را شکسته است، تحولی را در کانادا ایجاد کرد.

وی به لزوم معرفی صحیح کتاب با هدف ایجاد انگیزه برای مطالعه کتاب اشاره کرد و با بیان اینکه زبان و بیان مانند شمشیر جذاب است، افزود: کتابخانه‌ها افرادی را برای بیان و معرفی کتاب آموزش و تربیت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین مطالعه کتاب و بیان خلاصه‌ای از کتاب مطالعه شده برای افرادی که وقت مطالعه ندارند و یا حوصله مطالعه کتاب ندارند را تاثیر گذار دانست.

نماینده ولی فقیه در کاشان توجه به ترویج فرهنگ مطالعه و پرداختن به ورزش برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد، فرهنگ مطلعه در جامعه ترویج شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات