۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۱۷۵۶۹
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست میز جمعیت و خانواده برگزار شد

نشست میز جمعیت و خانواده برگزار شد
نشست میز جمعیت و خانواده عصر دیروز با حضور جمعی از فعالان جمعیت و خانواده در خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، نشست میز جمعیت و خانواده عصر دیروز با حضور حجت الاسلام علی کلاته و دکتر حاجی کاظمی و جمعی دیگر از فعالان حوزه جمعیت در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

با توجه به روند کاهش جمعیت و پیامدهای آن از جمله کاهش نرخ جمعیت و سالخوردگی جمعیت در دهه های آینده، سیاست های کلان جمعیت براساس اصل 110 قانون اساسی در سی ام اردیبهشت 1393 توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد؛ با وجود این مسئله در دهه گذشته از سوی دولت ها جدی گرفته نشد.

ضعف نگاه راهبردی همراه با عواملی مانند تغییر سبک زندگی، شهرنشینی، افزایش سن ازدواج، تغییر ساختار خانواده و تحمیل ارزش های غربی موجب شد کشور با شتاب بیشتری به سوی چاله جمعیتی پیش رود، برهمین اساس این نشست و نشست های سابق با هدف تنظیم طرح نامه گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا برگزار شد.

بسیج همه ظرفیت های حوزه های علمیه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در موضوع افزایش جمعیت و تحکیم خانواده، به شکلی موثر برای عبور از بحران جمعیت و تثبیت فرهنگ فرزندآوری و تعالی خانواده از جمله چشم اندازهای این مجموعه خبری و این میز بود که اهدافی به ویژه تبیین اهمیت موضوع جمعیت و خانواده برای جامعه حوزوی به ویژه مسئولان حوزوی، پشتیبانی از طلاب، فضلاء و مسئولان فعال در حوزه جمعیت، خانواده و گفتمان سازی در موضوعات فقهی و فرهنگ سازی افزایش نرخ باروری را دنبال می کند.

ارتقاء میز خانواده و جمعیت، راه اندازی گروه جمعیت و تعالی خانواده در تحریریه، معرفی و حمایت از آثار تولید شده در موضع جمعیت و خانواده، مطالبه گری عالمانه و اقناع کننده از دستگاه های اجرایی متولی جمعیت شامل معاون اجرایی رییس جمهور، وزارت کشور، آموزش و پرورش و خنثی کردن اقدامات رسانه های داخلی و خارجی بیگانه در تضعیف نهاد مقدس خانواده از جمله برنامه های راهبردی این میز است.

میز خانواده و جمعیت خبرگزاری رسا با بهره گیری از توان کارشناسان و کنشگران این حوزه در این رسانه حوزوی تشکیل می شود تا برای حل این معضل، راهیابی و گره گشایی خبری-رسانه ای کند.

اعضاء اولیه این میز مسئولان و نمایندگانی از نهادهای مجمع فعالان جمعیت و خانواده، شورای راهبردی جمعیت حوزه های علمیه، شورای پدافند غیرعامل حوزه های علمیه، معاونت مرتبط از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و کارشناس مسئول از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
انتظار حضور اعضا ستادهای مهم جمعیت رو داشتیم.
0
0
ناشناس
United States of America
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
حالا که دولت پیگیر جدی بحث جوانی جمعیت می باشد و بانک ها نیز بر سر راه دولت و مردم سنگ اندازی می کنند با چه امیدی می توان مردم را ترغیب به افزایش جمعیت کرد
0
0