۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۷۱۷۸۶۸
معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن و نظام اسلامی است

امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن و نظام اسلامی است
حجت الاسلام مهدوی نیا گفت: امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن و نظام اسلامی بوده و یک عبادت اجتماعی و وظیفه ای همگانی در راستای ترویج ارزش ها و مقابله با ضدارزش ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، ظهر امروز در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم آباد برگزار شد، گفت: امر معروف و نهی از منکر به عنوان یک عبادت اجتماعی است که همانند دیگر عبادات باید یک مقدماتی داشته باشد.

معاون اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر محور تمدن و نظام اسلامی است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، امری است که می‌توان بر اساس آن حکومت اسلامی را تشکیل داد.

وی به معنای امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: هر چیزی که عقل و شرع آن را تایید کند، معروف و آنچه را که عقل و شرع رد  کند، منکر است.

حجت الاسلام مهدوی نیا بر ضرورت توجه به مخاطب شناسی، روش شناسی و آسیب شناسی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: باید بدانیم که چه آسیب ها و چه خطرهایی در این موضوع وجود دارد و تلاش کنیم که این آسیب ها را برطرف سازیم.

وی یادآور شد: برای انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر ابتدا آمران به معروف و ناهیان از منکر باید نیت خدایی داشته باشند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات