۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۷۱۸۹۱۵
مدیرعامل بنیاد هدایت از فعالیت‌های اربعینی شبکه امامت گزارش داد؛

برگزاری سلسله جلسات آموزشی «بیا تا برویم»

برگزاری سلسله جلسات آموزشی «بیا تا برویم»
مدیر عامل بنیاد هدایت از برگزاری سلسله جلسات آموزشی ویژه اربعین خبر داد و گفت: امامان محله در ایام اربعین فعالیت‌های متنوعی از قبیل موکب داری و کاروان بری دارند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت از برگزاری سلسله جلسات آموزشی آنلاین با عنوان «بیا تا برویم» با هدف ارائه آموزش کاربردی زیارت اربعین خبر داد و اظهار داشت: در این جلسات آموزشی بسته محتوایی ویژه اربعین شامل مباحث معرفتی، مقابله با آسیب‌ها و خرافات، احکام و آداب، نکات بهداشتی، مکالمه کاربردی، متن سخنرانی کوتاه برای شبکه امامان محله، طلاب و روحانیون ارائه می‌شود‌.

وی با اشاره به فعالیت امامان محله در این ایام، گفت: ۴۶۰ امام کاروان «مبداء تا مبداء» را راه اندازی کرده اند که بنیاد هدایت به صورت تخصصی از این بزرگواران حمایت کرده است. این امامان در تعامل با مرکز خدمات حوزه فعالیت دارند. علاوه بر آن بسته ایده و تجربه برای این دسته از امامان که موکب دار و کاروان بر هستند نیز ارائه شد.

مدیرعامل بنیاد هدایت به محتوای آموزش‌های ارائه شده در این جلسات اشاره کرد و بیان داشت: در این دوره تا کنون درس گفتارهای معرفتی، اخلاقی، طب اسلامی از سوی اساتید محترم ارائه شده است و در کنار این مباحث، اخبار وضعیت مرزهای مختلف به صورت زنده گزارش می‌شود و اطلاعاتی از آمار موکب‌ها در ایران و‌عراق، اطلاعات اماکن زیارتی عراق، اطلاعات مراکز دریافت خدمات فرهنگی و سلامت در ایران و عراق، در اختیار شبکه امامت قرار گرفته است.

حجت الاسلام میرمحمدیان فعالیت‌های اربعینی امامان محله در ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲۷۷ نفر از امامان نیز مراسم جاماندگان از زیارت اربعین را اجرا خواهند کرد.

وی همچنین از راه اندازی موکب به همت امامان محله خبر داد و گفت: ۱۹۶ نفر از امامان با برپایی موکب از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام در مناطق مختلف پذیرایی می‌کنند و ۱۳۹ امام نیز در سایر عرصه فعالیت اربعینی دارند.

مدیرعامل بنیاد هدایت از راه اندازی کاروان اربعین ویژه امامان اهل سنّت خبر داد و بیان داشت: با همکاری اداره کل ادیان و با هدف آشنایی با فرهنگ اربعین این کاروان شکل گرفت و امامان اهل سنّت به این سفر معنوی اعزام شدند.

ارسال نظرات