۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۱۹۱۳۴

بازدید اعضای کمیته مرز مجلس از مرزهای ایران با ترکمنستان و افغانستان

بازدید اعضای کمیته مرز مجلس از مرزهای ایران با ترکمنستان و افغانستان
رئیس کمیته مرز مجلس از بازدید اعضای این کمیته از مرزهای ایران با ترکمنستان و افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شهریار حیدری رئیس کمیته مرز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، از سفر اعضای این کمیته به استان خراسان رضوی و بازدید از مرزهای شرقی و شمال شرقی کشور، خبر داد و  گفت: این سفر 3 روزه بود و از مرزهای ایران با افغانستان و ترکمنستان بازدید شد.

وی با بیان اینکه این بازدید در چارچوب بازدید‌های دوره‌ای و از بعد نظارتی مجلس انجام شد، گفت: در این سفر اعضای کمیته مرز جلساتی با مقامات استانی، شورای تامین استان داشتند و گزارشی درباره مشکلات و مسائل مرزی به اعضای کمیته ارائه شد.

رئیس کمیته مرز مجلس ادامه داد: خوشبختانه با حضور هوشمندانه و موثر نیروهای امنیتی اعم از مرزبانی، ارتش و سپاه نهادهای اطلاعاتی  هم اشراف بر مرزها وجود دارد و هم امنیت پایداری در مرزهای ما با این 2 همسایه وجود دارد .

حیدری بیان کرد: همچنین در این سفر، فعالیت‌های اقتصادی مرز همچون بازارچه باجگیران، لطف‌آباد و منطقه ویژه سرخس و مرز دوغارون از نزدیک بررسی شد و می‌توان گفت که تقریبا بازارچه‌ها فعال هستند و مشکل خاصی وجود نداشت.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس تاکید کرد: از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود رایزنی‌های بیشتری با مسئولان کشورهای افغانستان و ترکمنستان برای روان سازی کارها در امورات مرز انجام گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: گزارشی از این سفر 3 روزه تهیه و جهت بررسی در کمیسیون به هیئت رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه خواهد شد.

انتهای‌پیام/

ارسال نظرات