۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۷۲۰۸۰۰
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد؛

نقش مهم اساتید در تربیت طلاب/ بدون روحیه انقلابی نمی توان کار دین را جلو برد

نقش مهم اساتید در تربیت طلاب/ بدون روحیه انقلابی نمی توان کار دین را جلو برد
حجت الاسلام والمسلمین ملکی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید در تربیت طلاب، تأکید کرد که بدون روحیه انقلابی نمی توان کار دین را جلو برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، آیین افتتاحیه دومین دوره پودمانی تعالی ویژه اساتید حوزه های علمیه سراسر کشور در مدرسه علمیه مروی تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در این مراسم عنوان کرد: همه شما اساتید عزیز با مشکلاتی که در حوزه های علمیه وجود دارد به خوبی آشنا هستید منتهی همه ما یک ماموریت الهی داریم که با همه ادارات و سازمان ها فرق می کند.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور گفت: ما مخصوصا اینجا آمده ایم که کارمند نشویم و قانع به زندگی عادی نباشیم، دوستان یک مسیر سخت که ادامه مسیر انبیاست را انتخاب کرده اند؛ برای دفاع از قرآن و اسلام.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: مسائل امروزه بسیار پیچیده شده است و یک معجون عجیبی از آن درست شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از خطاهای استراتژیک ما این است که بعد از انقلاب مردم را رها کردیم، یادآور شد: مگر می شود عمامه به سر باشیم و استاد هم باشیم ولی تنها درس بدهیم و درس نگیریم و این بلایی بود که دانشگاه هایمان از غربی ها گرفته اند.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیره امام راحل همان سیره رسول اکرم(ص) بود که به این می گویند امامت تکریمی.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به لزوم تقویت روحیه قرآنی در طلاب، عنوان کرد: اگر این روحیه در افراد تقویت شود بدون شک هیچ ماهواره و تبلیغاتی نمی تواند ایمانشان را متزلزل کند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مواجهه با طلاب را اساتید دارند نه معاونان و مدیران حوزوی، یادآور شد: وقتی که قرآن انسان ها را تقسیم بندی می کند بخشی از این تقسیم بندی ها مربوط به انسان هایی است که تربیت نشده اند.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مگر می شود عمامه به سر مجاهد نباشد، مگر می شود عمامه به سر انقلابی نباشد؟ مگر می شود انقلابی نباشیم و کار دین را جلو ببریم؟!

ارسال نظرات