۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۲۰۹۳۱
امام جمعه موقت کاشان:

حفظ عمل صالح از انجام آن سخت‌تر است

حفظ عمل صالح از انجام آن سخت‌تر است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار حفظ عمل صالح را از انجام عمل سخت‌تر دانست و گفت: مهم این است که انسان بتواند حسنات خود را حفظ کند و با خود به قیامت بیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۲۳ سوره مبارکه ابراهیم که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: این آیه شریفه به پاداش و سرنوشت مومنان اختصاص دارد.

وی افزود: در این آیه شریفه و آیات زیادی از قرآن کریم، برای ورود به بهشت دو شرط اصلی ایمان و عمل صالح قرار داده شده است، از این رو مومن واقعی کسی است که هم در مورد ایمان و هم در مورد عمل خودش دغدغه داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان تا آخرین لحظه عمر خود باید دو شرط ایمان صحیح و عمل صالح را حفظ کند، چرا که نخستین سوال فرشته نکیر و منکر از انسان در باره اعتقادات و عمل صالح انسان‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در تجلیل از حضرت عبدالعظیم حسنی این است که ایشان هر به مدتی یک بار نزد امام هادی(ع) آمده و اعتقادات خودش را عرضه می‌کرد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: انسان باید نسبت به شناخت عمل صالح و مزین شدن به عمل صالح اهتمام داشته باشد، عمل صالح آن عملی است که ذاتا خوب باشد و پشتوانه اش ایمان و برخاسته از اعتقادات صحیح باشد، از این رو خداوند بار‌ها در قرآن «ان الذین آمنو و عمل الصالحات» را تکرار کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عمل صالح باید برخواسته از اعتقادات صحیح باشد، چون کسی که منکر ولایت امیرمومنان باشد مانند بت پرست است و اعمال او قبول واقع نمی‌شود و انسان کافر پاداش عمل صالح خود را در دنیا دریافت می‌کند و جایگاهی در بهشت ندارد.

وی افزود: عمل صالح باید برخواسته از علم، بصیرت، عالمانه و آگاهانه باشد، اگر عمل صالح انسان بدون آگاهی و بصیرت باشد  در آن افراط یا تفریط خواهد بود.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرماید، کسی که عملی را بدون پشتوانه علم و بصیرت انجام می‌دهد مانند کسی است که برخلاف مسیر حرکت می‌کند و هیچگاه به مقصد نمی‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از شرایط عمل صالح پیوستگی و استمرار در عمل صالح است، انسان راستگو کسی است که همیشه راستگو باشد، از این رو اعمال خداوند هم خوب است و هم براساس رحمت و مصلحت و علم است و هم پیوسته است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عمل صالح به شرطی مفید است که برخواسته از ایمان و اعتقادات صحیح و براساس علم و آگاهی و بصیرت و اخلاص و پیوسته باشد و بتوان آن را حفظ کرد.

وی حفظ عمل صالح را از انجام عمل سخت‌تر دانست و ادامه داد: مهم این است که انسان بتواند حسنات خود را حفظ کند و با خود به قیامت بیاورد تا بتواند ده برابر پاداش دریافت کند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه سربازان اسلام در دوران دفاع مقدس با کمترین تلفات مناطق اشغالی را پس می‌گرفتند، اما حفظ مناطق پس گرفته سخت‌تر بود، گفت: انقلاب اسلامی طی یکسال به پیروزی رسید اما بیش از ۴۰ سال است که برای حفظ آن تلاش می‌شود و شهید می‌دهیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات