۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۲۱۹۳۸

کارزار رسانه‌ای – تبلیغاتی غرب : روسیه از پهبادهای ایرانی استقاده می کند

کارزار رسانه‌ای – تبلیغاتی غرب : روسیه از پهبادهای ایرانی استقاده می کند
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم کارزار رسانه‌ای – تبلیغاتی غرب به ویژه واشنگتن، همچنان ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی را از سوی روسیه در جنگ اوکراین تکرار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در تداوم کارزار رسانه‌ای آمریکا و طرح ادعای بی‌اساس استفاده از پهپادهای ایرانی از سوی روسیه در جنگ اوکراین باز هم مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در این زمینه شد.

این مقام آمریکایی در تداوم هراس آمریکا از نفوذ منطقه‌ای ایران بدون اشاره به حضور واشنگتن در غرب آسیا آن هم فرسنگ‌ها دورتر از این کشور و ویرانی‌های به جا مانده در پی اشغالگری‌های آمریکا همچنین مدعی شد در رابطه با اقدامات مخرب و بی ثبات کننده ایران در منطقه به ویژه حمایت از حوثی‌ها (انصارالله) ابزارهای  متعددی برای پاسخگو کردن ایران در دست داریم.

وی مدعی شد ارسال و استفاده از پهپادهای ایرانی، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ادعا کرد در کنار متحدان به مقابله با اقدامات مخرب و بی ثبات کننده ایران در منطقه ادامه می‌دهیم.

وی همچنین مدعی شد شواهد متعدد مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اهداف غیر نظامی در اوکراین وجود دارد که باعث نگرانی شدیدی است.

پاتل ادعا کرد پیشتر درباره انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه هشدار داده بودیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در عین حال از تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه ایران استقبال کرد و مدعی شد تکیه روسیه به ایران در تجاوزش علیه اوکراین باید برای جهان به ویژه کشورهای منطقه نگران کننده باشد چرا که ایران سابقه طولانی در زمینه فعالیت‌های بی ثبات کننده نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان دارد.

وی تصریح کرد ما به همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود از جمله در سازمان ملل ادامه خواهیم داد.

به گفته وی، آمریکا به همراه فرانسه و انگلیس موضوع پهپادهای ایرانی در اوکراین را در نشست غیرعلنی شورای امنیت مطرح کرده است.

آمریکا در حالیکه از آغاز جنگ اوکراین تاکنون حدود ۱۸ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده، مدت‌ها است ایران را به ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین متهم می‌کند که این موضوع از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران به شدت رد شده است.

رسانه‌های غربی در روزهای اخیر به فضاسازی درباره ادعای ارسال موشک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین شدت بخشیده‌اند.

ایران این ادعاها را که با اهداف سیاسی مطرح می‌شود، رد می‌کند. آمریکا در کارزار رسانه‌ای خود موضوع پهپادها را به قعطنامه ۲۲۳۱ مرتبط می‌کند در حالیکه این دو موضوع ارتباطی با هم ندارند به بیان دیگر، فروش و صادرات تسلیحات ایران هیچ ارتباطی با بند ۴ ضمیمه ب قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در تماس تلفنی با "گردان گرلیچ رادمن" وزیر امور خارجه و اروپای کرواسی با اشاره به حوادث اخیر اوکراین و ادعاهای مطرح شده از سوی برخی مقامات این کشور مبنی بر اینکه از پهپادهای ایرانی که سال‌ها قبل به روسیه تحویل داده شده‌اند، در جنگ علیه اوکراین استفاده شده، اظهار داشت: ما قویا مخالف جنگ و تسلیح هر یک از طرفین جنگ بوده و هستیم و به مقامات اوکراین گفته‌ایم چنانچه سندی در خصوص استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین وجود دارد، ارائه کنند.

ارسال نظرات