۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۷۲۲۱۹۰

واکنش کاربران به انتشار اولین تصویر رنگی توسط تلسکوپ رصدخانه ملی ایران

واکنش کاربران به انتشار اولین تصویر رنگی توسط تلسکوپ رصدخانه ملی ایران
خبر انتشار اولین تصویر رنگی توسط تلسکوپ رصدخانه ملی ایران در روزهای گذشته بازتاب فراوانی در محافل علمی جهان داشته است؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار پیام‌هایی به این موفقیت علمی دانشمندان کشور واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس پلاس: خبر انتشار اولین تصویر رنگی توسط تلسکوپ رصدخانه ملی ایران در روزهای گذشته بازتاب فراوانی در محافل علمی جهان داشته است. مجله «ساینس» که یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیا است در یک مقاله با تعبیر «تلسکوپی در کلاس جهانی» به این موضوع پرداخته و آن را حیرت‌انگیز دانسته است.

در تصویر گرفته شده، تلسکوپ به رصد کهکشان «NGC ۲۳» پرداخته است. NGC ۲۳ یک کهکشان مارپیچی در صورت فلکی «آندرومدا» است که فاصله حدودا ۲۰۰ میلیون سال نوری از زمین دارد.

تلسکوپ رصدخانه ملی ایران یک تلسکوپ ۳.۴ متری است که در قله ۳۶۰۰ متری گرگش در جنوب کاشان قرار گرفته است. فرآیند ساخت و نصب این رصدخانه حدود دو دهه طول کشیده است و آن را می‌توان یکی از بزرگترین پروژه‌های علمی کشور دانست.
 


واکنش کاربران

این خبر غرورآفرین با اینکه به‌مانند تمام اخبار مربوط به پیشرفت ایران توسط رسانه‌های معاند سانسور شد اما در فضای مجازی بازتاب‌ فراوانی داشته است و کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار پیام‌هایی به این موفقیت علمی دانشمندان کشور واکنش نشان داده‌اند که در ادامه برخی از این واکنش‌ها را می‌خوانید.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/

ارسال نظرات