۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۲۲۴۷۱

تحلیل هفته

تحلیل هفته
گام جدید دشمن در حمله به جمهوری اسلامی ایران و عدم تبعیت خواص بی‌بصیرت از فرمان رهبر انقلاب در عذرخواهی و جبران، موضوعات این نوبت تحلیل هفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، هفته‌ای که گذشت، هفته‌ای غمبار و پرحادثه و البته همراه با تعدادی خبر خوب و خوشحال کننده بود. دشمنان نقشه و طرح جدید دشمنی خود را در آبان ماه دنبال کردند و روز گذشته تعدادی از هموطنان‌مان را در حرم مقدس حضرت شاهچراغ شیراز به شهادت رساندند. در این نوبت از تحلیل هفته قصد داریم نقشه و طرح جدید دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را بررسی کنیم. سپس به ادامه ادعاهای برخی خواص علیه نظام و نیز گستاخی آن‌ها در عدم تمکین به خواسته رهبر معظم انقلاب جهت عذرخواهی و جبران خسارت‌های وارد شده به کشور و همچنین اخبار تحریم مجدد سرلشکر محمدحسین باقری، فرمانده ستادکل نیروهای مسلح و پاسخ ایشان به اروپایی‌ها را بررسی کنیم. در پایان بابت تلاش‌های دولت جهت تأمین داروهای کمیاب مانند سرم و آنتی بیوتیک‌ها یک تحلیل از وضعیت سلامت و بهداشتی جامعه ارائه کرده‌ایم.

تحلیل هفته

اوج عصبانیت دشمن از ایران و ایرانی؛ حمله مستقیم به مردم و نهادهای مذهبی

به نظر می‌رسد با فرارسیدن آبان ماه، دشمن تغییر اساسی در نقشه عملیاتی خود داده است. البته می‌توان به عبارت دیگر گفت که دشمن با دیدن شکست در طرح‌های آشوب همگانی، وارد فاز جدیدی در آشوب‌های مقطعی شد. آن‌ها در کنار فعالیت‌های رسانه‌ای جهت زنده نگاه داشتن موج اغتشاش و آشوب در کشور، با تغییر محیط اغتشاشات از کف خیابان به کف دانشگاه‌ها و به‌صورت آشوب‌های مقطعی، تلاش می‌کنند نیروهای امنیتی و انتظامی را خسته کنند.

آن‌ها حتی از فرصت استفاده کردند و با فرارسیدن آبان ماه، تلاش دارند که فاز جدیدی را در فاز آبان شروع کنند. یکی از برنامه‌های آن‌ها در این ماه، برگزاری مراسم چهلم برای خانم مهسا امینی در حالی بود که خانواده او اعلام کرده بودند که مراسم چهلم برای او برگزار نمی‌کنند. البته همین آشوبگران با حضور در محل دفن او، اقدام به پای کوبی، دست زدن و رقصیدن کردند. چنین رفتارهایی چه توجیه عقلی برای یک خانواده داغدار و عزادار دارد؟

اینک مجدد سرویس‌های امنیتی و جاسوسی دشمن فعال شده‌اند تا با استفاده از عملیات‌های هدفمند ترور و با استفاده از عوامل مختلف از جمله گروهک‌های تروریستی مانند داعش یا حتی حضور مستقیم عوامل عملیاتی خودشان در داخل خاک ایران، حملات به مساجد و اماکن مقدس را دستور کار قرار دهند. سخنان تفرقه افکنانه و خائنانه مولوی عبدالحمید و توهین صریح به رهبر معظم انقلاب را می‌توان ابتدای این برنامه دانست. تلاش دشمن برای برجسته سازی فرارسیدن فصل جدیدی در آشوب‌ها با طرح شعارهایی در این باره و نیز برنامه ریزی‌های جدی گسترده در سطح کشور جهت انجام عملیات‌های ترور را می‌توان قابل توجه دانست.

افزایش حجم ورود سلاح به کشور در این ایام و نیز افزایش ترور نیروهای انتظامی و امنیتی در شهرهای مختلف یا حادثه اخیر تروریستی در آستان مقدس حضرت شاهچراغ شیراز بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است. احتمال افزایش چنین حوادثی قطعاً وجود دارد. پاسخ به این پرسش که آیا نهادهای امنیتی غفلت کرده‌اند نیز این است که آن‌ها وظیفه خودشان را به درستی انجام می‌دهند؛ اما حجم تهدیداتی که این روزها برای کشور وجود دارد و از طرفی فعالیت آشوبگران و اغتشاشگران زمینه چنین اقداماتی را نیز فراهم می‌آورد. البته پذیرش مسؤولیت این حمله از سوی گروهک تروریستی داعش و نیز همصدایی با اغتشاشگران در داخل ایران، پیامی جز جدی شدن فاز سوریه سازی در ایران ندارد.

تحلیل هفته

همراهی باغی انقلاب با سکولاریست حوزوی

آقای علوی بروجردی که سخنانش همیشه باب طبع رسانه‌های اصلاح طلب و معاند داخلی و خارجی است، در یکی از جلسات درسی‌اش که در حال توضیح خطبه‌های نهج البلاغه بوده، گفته: «در منابع ما جزو حقوق حاکم این است که باید مردم او را نصیحت کنند.» روی صحبت آقای علوی بروجردی هم این بوده که نظام باید به هر خواسته حق یا ناحق مردم تن بدهد. حالا رسانه وابسته به آقای سیدمحمد خاتمی در اینستاگرام پستی منتشر کرده است که آقای علوی بروجردی گفته: «مردم باید حاکم را نصیحت کنند.»

فرض بگیریم که اصلاً آقای علوی بروجردی هیچ قصد و عنادی نسبت به حکومت اسلامی ندارد و این صحبت‌ها هم اصلاً از سر دلسوزی یا حتی تنها یک توضیح ساده درباره خطبه‌های به‌حق و عادلانه نهج البلاغه است. اما چند نکته را نباید فراموش کرد؛ یکی اینکه آقای علوی بروجردی خودشان از اولین نفرات یا به قول رهبر معظم انقلاب از جمله خواصی بوده‌اند که به سرعت نسبت به فوت خانم مهسا امینی موضع گرفتند و نظام را به برخوردهای نسنجیده به نام دین متهم ساختند.

البته آقای بروجردی هم در ادامه صبحت‌هایش گفته‌: «در این درگیری‌ها از هر قشری که از بین می‌رود، ما غصه می‌خوریم؛ تفاوتی ندارد که از مردم باشد یا از بسیج یا از نیروی انتظامی. همۀ آن‌ها فرزندان ما هستند. چرا باید یک اعتراض به درگیری منتهی بشود که این‌طور قربانی بدهد؟» به نظر می‌رسد این قبیل سخنان تنها برای شانه خالی کردن از بار مسؤولیت موضع گیری نسنجیده و زودهنگامی است که درباره مهسا امینی داشته‌اند. اگر نه، همین آقایان، کمترین گوش شنوایی درباره نحوه عملکرد و مدیریتشان در مسجد اعظم قم هم ندارند.

این موضوع هم که رسانه‌های اصلاح طلب و معاند به سرعت از این ابراز نظرها و سخنان استفاده می‌کنند، جای تأمل فراوان دارد. چرا باید سخنان یک نفر همیشه به عنوان سیبلی در مقابل جایگاه مقدس و عظیم ولایت فقیه قرار داشته باشد؟ چرا باید صفحه منتسب یا وابسته به سیدمحمد خاتمی هم برای ضریب دادن به سخنان چنین افرادی، اول خط حضور داشته باشد؟ آقای بروجردی، هنوز منتظر عذرخواهی و جبران شما و سایر هم مشرب‌های شما هم هستیم.

تحلیل هفته

پیام سرلشکر باقری به اروپایی‌ها: تحریمم کنید، اموالم را بفروشید و برای زمستان سخت سوخت بخرید!

شاید یکی از مهم‌ترین اقدامات و اخباری که در این هفته انجام شد، پیام تحقیر آمیز سرلشکر باقری نسبت به اروپایی‌ها باشد. ایشان با بیان اینکه اروپایی‌ها دچار خودتحریمی از حقیقت شده‌اند، تلاش آن‌ها برای ادامه تحریم شخصیت‌ها یا نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار داد. البته این مضحک است که با این که آن‌ها سرلشکر باقری را قبلاً در فهرست تحریم‌های آمریکا افزوده بودند، مجدد و این بار به بهانه ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه تحریم کرده‌اند. پیام سردار باقری و وکالتی که به اروپایی‌ها برای تصرف اموال شخصی‌اش و مصرف برای زمستان سخت پیش رو، می دهد خود مهم‌ترین بخش این بیانیه بود.

ناکارآمدی تحریم‌های آمریکایی علیه ایران و نیز تلاش اروپا برای متوقف نگه داشتن توافقنامه برجام و کوشش آن‌ها برای عدم استیفا و رعایت حقوق قانونی و مشروع جمهوری اسلامی ایران در این توافقنامه، جای تأمل دارد. اروپا این روزها به دلیل جنگ اوکراین و روسیه در بحران‌های شدید سوختی به سر می‌برد. البته این جنگ نیز ثمره تفرقه افکنی اروپایی‌ها بود که به دنبال تضعیف و پایمال کردن حقوق مردم روسیه بودند.

رهبر معظم انقلاب و آیت الله رئیسی نیز درباره اینکه روزی همین اروپایی‌ها از کمترین تسلیحات برای دفاع مقدس علیه نبرد تحمیلی صدام دریغ می‌ورزیدند، درباره اشتیاق و اصرار این کشورها جهت داشتن تسلیحات و صنایع نظامی ساخت ایران سخن گفته‌اند. پهپاد شاهد که یکی از ضعیف‌ترین نسخه‌های پهپادهای ایرانی است که امروز به یکی از مهم‌ترین و داغ‌ترین سوژه‌های بحث و جدل رسانه‌های جهان تبدیل شده. البته این جای تأمل دارد که صنایع نظامی با این حجم از تحریم‌ها و دشمنی‌ها، با بیشترین پیشرفت‌ها همراه بوده است؛ اما هنوز کشور ایران در زمینه صنعت خودروسازی ضعف‌های بسیار جدی دارد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات