۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۲۳۲۵۷
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

مرتضی جوادی و سخنانی خلاف واقع/ انقلاب در مسیر ترسیم شده امام پیش می رود

مرتضی جوادی و سخنانی خلاف واقع/ انقلاب در مسیر ترسیم شده امام پیش می رود
استاد حوزه گفت: ما از فرزند حضرت آیت الله جوادی آملی انتظار نداشتیم سخنانی خلاف واقع و دور از انتظار مردم که محبوب قدرت های جهان باشد را بیان کند.

اشاره: حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی که اخیرا مواضعی بر خلاف منافع ملی گرفته و خواسته یا ناخواسته در پازل دشمن بازی می کند در مصاحبه ای با سایت جماران به این روش خود ادامه داده و در سخنانی گفته است: متأسفانه امروزه جمهوری اسلامی گرفتار یک استبداد در رأی و لجاجت در نظر شده و عقلانیت نهفته در آن به اسارت رفته است؛ و آنچه را که امام با همه هوشمندی و آگاهی به صحنه آوردند و اصرار داشتند که این نظام باید اینگونه بماند، در حقیقت مختل شده است. اصرار امام بر «وحدت و انسجام»، «حاکمیت ارزش های الهی و اسلامی» و «حضور همه در صحنه» خواسته های اصلی امام بود و در وصیتنامه امام هم درج هستند که متأسفانه امروزه کمرنگ شده است.

از این رو حجت الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با انتقاد از این سخنان حجت الاسلام مرتضی جواد آملی، گفت: از فرزند حضرت آیت الله جوادی آملی این انتظار نبود که سخنانی خلاف واقع و دور از انتظار مردم که محبوب قدرت های جهان باشد را بیان کند.

وی به تبیین اهداف امام خمینی(ره) از بنیان گذاری انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: هدف و آرمان امام راحل از بنیان گذاری انقلاب اسلامی دست یابی به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: آیا ایران تا کنون به استقلال دست پیدا نکرده است؟ اگر فردی منکر استقلال نظام در بعد نظامی و اقتصادی باشد، واقعا در حق نظام ظلم کرده، زیرا که امروز جمهور اسلامی تنها کشوری است که مستقل از تمام قدرت های جهانی است.

وی با بیان اینکه آیا در انقلاب اسلامی آزادی به وجود نیامده است؟ گفت: امروز هیچ فردی از فرد دیگر هراس و ترس ندارد، فقط مردم از قانون حساب می برند و تنها کشوری که سعی در اجرای احکام اسلامی دارد، جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه آیا امام خواستار پیشرفت علمی و صنعتی کشور نبود؟ افزود: آیا انقلاب اسلامی در پیشرفت علمی و صنعتی کشور نقش نداشته است؟ در حالی که امروز ایران از کشورهایی که صد سال عقب بوده جلو زده است.

وی با اشاره به اینکه ایران قبل از انقلاب در اقتصاد کاملا وابسته دشمن خود بود، اظهار کرد: امروز هر کالایی که در ایران مصرف می شود در داخل کشور تولید می شود، همچنین امروز ایران در بعد اقتصادی زیر سلطه هیچ کشوری قرار ندارد.

استاد حوزه علمیه قم دشمن شناسی مردم را مهمترین هدف امام خمینی(ره) از بنیانگذاری انقلاب دانست و افزود: امروز ملت ایران دشمنان خودشان را می شناسند، از این رو ما در حوادث اخیر مشاهده کردیم؛ زمانی که محاربین با خدا، اسلام و قرآن به اغتشاش پرداختند، مردم به خوبی دشمن واقعی خودشان را شناختند و با آنها به مبارزه پرداختند.

سخن از رفراندوم می زنید، اما حضور حماسی و میلیونی مردم را نمی بینید؟!

وی در ادامه مصاحبه با انتقاد از سخنان برخی از علمای اهل سنت مبنی بر ایجاد تفرقه امت اسلامی، گفت: حرفهایی که از جنوب شرقی کشور مبنی بر برگزاری رفراندوم اصل نظام به گوش می رسد، سخن احمقانه ای است، زیرا که در سی روز اخیر مردم چندبار رفراندوم برگزار کردند و چندین میلیون نفر شعار جانم فدای رهبر و جانم فدای اسلام سردادند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها کسی که آمریکا را به درستی شناخت که دشمن بشریت و شیطان اکبر است، امام خمینی(ره) بود اما امروز این اندیشه به سرتاسر ایران و منطقه گسترش پیدا کرده است.

وی اتحاد کلمه و حاکمیت بر اساس عدالت اجتماعی را از اهداف امام از بنیان گذاری انقلاب دانست و افزود: امروز تمام امکانات و خدماتی که در تهران وجود دارد در همه شهرهای کوچک و بزرگ ایران وجود دارد، کدام کشور در جهان این گونه است که تمام امکانات پایتخت در شهرهای کوچکش وجود داشته باشد؟

انقلاب اسلامی در مسیری که امام خمینی ترسیم کرده، پیش می رود

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری ابراز داشت: برخی مدعی شدند انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف شده، در حالی که انقلاب اسلامی در مسیر اصلی که امام خمینی(ره) ترسیم کرده به پیش می رود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شاید گلایه این افراد از این باشد که چندین نفر از انقلاب اسلامی کناره گرفتند، آیا انقلاب افرادی را که از یاران و طرفداران امام خمینی(ره) بوده کنار گذاشته است؟ هرگز چنین نبوده است زیرا برخی افراد در ابتدا همراه انقلاب بودند ولی طمع، دنیا پرستی و عشق آنها به قدرت طلبی سبب جدایی آنها از انقلاب شده است، از این رو انقلاب اسلامی هیچ فردی را کنار نگذاشته بلکه برخی افراد از مسیر انقلاب فاصله و در صف بیگانگان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران همراه و مدافع نظام اسلامی هستند و مردم بصیر کشور همواره در برابر توطئه های دشمنان در میدان حاضر می شوند، افزود: چهره هایی که از ابتدای انقلاب تا کنون در خدمت نظام اسلامی بودند همچنان برای همه مردم عزیز و قابل احترام هستند، مگر اینکه افرادی در صفوف دشمنان قرار گرفته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری بیان کرد: ما منکر این مسأله نیستیم که برخی منافقین در دستگاه های مدیریتی نفوذ دارند و کارهایی خلاف مصالح نظام انجام می دهند، اما بدین معنا نیست تمام افرادی که طرفدار انقلاب اسلامی بودند از کرسی های نظام کنار گذاشته شدند.

برخی به بلندگوی دشمن تبدیل شده اما دربرابر جنایات اغتشاشگران سکوت می کنند

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران نظام چند ملیتی نیست بلکه دارای نظام امت و امامت واحدی است، تصریح کرد: امروز فردی که دم از رفرانداوم می زند تبدیل به بلندگوی دشمن و اسیر دشمنان نظام شده است، همچنین اکثر اهل تسنن، مسیحیان، یهودیان و تمام فرق موجود در ایران همراه و طرفدار نظام یکپارچه هستند، امروز نظام ما نظام چند قومیتی و فرقه ای نیست.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهار کرد: برخی همسو با دشمن حرف می زنند، اما در مقابل هجمه های مفسدان، محاربان، اهل بغی و اغتشاشگران هیچ عکس العملی نشان نمی دهند، همانند اینکه این جریان ها و افراد برای فوت مهسا امینی اعلامیه و پیام تسلیت صادر می کنند اما از همین افراد در اغتشاشات اخیر موضع گیری مثبتی دیده نشد.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری در پایان سخناش گفت: از آقازاده مرجع محبوب حضرت آیت الله جوادی آملی انتظار نداشتیم، چنین حرف های خلاف واقع، دور از انتظار مردم و مورد پسند قدرت های جهانی را به زبان جاری کند.

ارسال نظرات