۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۷۲۴۲۳۰
ابتکار امام جمعه لیلان آذربایجان شرقی؛

هر هفته یک مدرسه برای جهاد تبیین

هر هفته یک مدرسه برای جهاد تبیین
حجت الاسلام غفاری در راستای جهاد تبیین هر هفته چهارشنبه ها با حضور در یک مدرسه از مدارس منطقه لیلان، سلسله نشست های جهاد تبیین را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی غفاری امام جمعه شهر لیلان استان آذربایجان شرقی در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و عمل به رسالت های فرهنگی امامت جمعه هر هفته چهارشنبه ها با حضور در یک مدرسه از مدارس منطقه لیان، سلسله نشست های جهاد تبیین را برگزار می کند.

حجت الاسلام غفاری این هفته در مدرسه دخترانه لیلان حضور پیدا کرد و به سوالات و اشکالات دانش آموزان پاسخ داد.

امام جمعه شهر لیلان در این جلسه اظهار داشت: دختران در جامعه اعراب جاهلی جایگاهی نداشتند و آن ها را منشا ذلت قوم می پنداشتند و از حقوق اجتماعی محروم می کردند و با فجیع ترین شیوه آن ها را زنده به گور می کردند که قرآن کریم در آیات 8 و 9 سوره تکویر نسبت به این اقدام دور از انسانیت اعراب واکنش نشان داده است و روضه خوان این طفلان معصوم می شود «بای ذنب قتلت».

 وی در ادامه افزود: با ظهور خورشید درخشان اسلام، دختران جایگاه و ارزش والای خود را پیدا کردند و از نگاه نبی مکرم اسلام(ص) دختر به عنوان رحمت و برکت الهی مطرح شد و طبق تاکید رسول خدا(ص) بهترین فرزندان را دختران قلمداد کردند که پیامبر رحمت دراین باره می فرماید: «هر کس دختری داشته باشد و آن را خوب تربیت کند و او را به خوبی دانش بیاموزد و از نعمت های الهی به او عطا نماید آن دختر سپر و پوشش پدرش در برابر آتش جهنم است».

حجت الاسلام غفاری بیان داشت: پیامبر نور و رحمت دختران را با لطافت، مهربان، یار و غمخوار، با برکت و پاکیزه کننده می داند و تعابیری که ائمه اطهار(علیهم السلام) برای دختران در روایات می فرمایند بسیار پندآموز و قابل توجه است و سیره پیامبر اسلام نسبت به دخترش حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار قابل تامل است؛ بوسیدن دست حضرت فاطمه زهرا (س) توسط پیامبر اکرم(ص) و بیان «فداها ابوها» که بارها از حضرت شنیده شده است و حتی حضور مهم حضرت زهرا (س) در جریان مباهله پیامبر اسلام، نشان از نوع نگاه اسلامی و قرآنی نسبت به این وجود نازنین دارد.

وی در ادامه افزود: در خصوص وجود نازنین حضرت فاطمه معصومه(س) دختر مکرم امام موسی کاظم(ع) که دارای مقام و مرتبتی بس بزرگ دارد باید گفت که ایشان بعد از حضرت فاطمه زهرا(س) تنها دختری است که برایش زیارت نامه روایت شده است و دارای مقام شفاعت در نزد پروردگار بوده و بهشت، پاداش زیارت آن حضرت قرار داده شده است.

امام جمعه شهر لیلان ابراز کرد: فضائل، مقام معنوی و علمی حضرت فاطمه معصومه(س) بسیار روشن و ارزشمند است و وجود با برکت ایشان در نبود حضرت موسی بن جعفر(ع) و علی بن موسی الرضا(ع) پاسخگوی سئوالات شرعی سئوال کنندگان بوده است که مورد تحسین و تائید حضرت موسی بن جعفر(ع) قرار گرفته است و اکنون شهر مقدس قم به خاطر وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شان و جایگاهی رفیع است که در طول تاریخ، علما، فضلا و ارادتمندان فرهنگ اهل بیت(علیهم السلام) را دور شمع وجود خود جمع کرده و پرتو افشان انوار مطهر و نورانی حضرات معصومین(ع) است.

حجت الاسلام غفاری اظهار داشت: الحمدلله بعد از انقلاب اسلامی ایران، جایگاه زنان و دختران در پیشبرد برنامه های انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده است و دختران با حیای ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی خوب درخشیده و افتخارات بسیاری آفریدند؛ اما متاسفانه در طول یک قرن اخیر و با ظهور اندیشمندانی در تمدن غرب، وجود دختران، این مخلوقات زیبای الهی مورد ستم قرار گرفته و با بیان نظریات زن ستیزانه خود مفاهیم قدسی، بلند و آرمانی همچون غیرت، عصمت، عفت و حیا را در دنیای غرب نابود کرده اند.

وی در ادامه افزود: فرهنگ غربی با نگاه ابزاری به دختر و زنان و بهره کشی از جسم و زیبایی آنها به جای استفاده از اندیشه، روح لطیف و پاک آنها، فضای جوامع را به گناه و معصیت، بی بندباری، لاقیدی و عیاشی سوق داده است.

امام جمعه شهر لیلان خاطرنشان کرد: در تفکر و سیاست شیطانی فرهنگ غربی اوج ظلم و خیانت به جایگاه زنان و دختران جامعه بشری به چشم می خورد و مردسالاری مدرن در نگاه و فرهنگ غرب و آمریکا را می توان در جامعه غرب و جامعه رژیم دست نشانده آنها یعنی اسرائیل کودک کش مشاهده کرد که چگونه در فروشگاه های خود به فروش دختران اقدام می کنند.

حجت الاسلام غفاری در پایان افزود: این گونه اقدامات نه تنها در راستای منافع زنان و حفظ عزت و جایگاه دختران نیست؛ بلکه نشان از ضعف و بی اعتباری تفکر و اندیشه لیبرال دموکراسی آنان دارد؛ درحالی که غرب وحشی آن را نماد اعتلای انسان معرفی می کند.

ارسال نظرات