۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۲۴۵۲۲
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

جوانی جمعیت موضوع راهبردی امروز قشر دانشگاهی است

جوانی جمعیت موضوع راهبردی امروز قشر دانشگاهی است
رستمی گفت: جوانی جمعیت موضوع راهبردی امروز قشر دانشگاهی ماست که تراکم جمعیت نیز در این قشر بالا است.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، جشن آغاز پویش «ایران جوان» به منظور حمایت از دانشجویان و زوج‌های دارای دو فرزند با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاون پشتیبانی و جمعی از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، جمعی از فعالان حوزه جمعیت، فرزند شهید همت و با حضور نمادین ۱۰۰ زوج دانشجو و خانواده دانشگاهیان در محل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مراسم گفت: پویش "ایران جوان" طرحی است که بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت به میدان آورده و یکی از اقدامات مؤثر در حوزه جوانی جمعیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی افزود: جوانی جمعیت موضوع راهبردی امروز قشر دانشگاهی ماست که تراکم جمعیت نیز در این قشر بالاست و ۲.۵ میلیون بدنه دانشگاهی‌مان شامل اساتید جوان و دانشجویان ما در آستانه ازدواج هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال دانشجویان خاطرنشان کرد: اعضای ستاد ازدواج دانشگاهیان شامل دستگاه‌هایی هستند که در حوزه اشتغال هم دست باز دارند که شامل برخی مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و وزارتخانه‌های آموزش‌عالی و وزارتخانه‌های حوزه اقتصاد و بانک مرکزی می‌شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه این طرح ادامه خواهد داشت و دارای دوره اجرا نیست، گفت: در بحث ازدواج دانشجویی امسال بیست و چهارمین دوره «همسفر با عشق» را داریم که از ۳۵ سال پیش شروع شده و پویش جدید ایران جوان نیز، چون یک مسئله راهبردی است ادامه‌دار خواهد بود تا انشاالله بتواند در حوزه تحدید جمعیت اثرگذار باشد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد نیز با اشاره به اعتبار هزار میلیارد ریالی این مرحله از طرح، با بیان اینکه در فاز اول این پویش ملی، پنج هزار زوج دانشگاهی مشمول حمایت هستند اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای است که با همکاری شرکای اجتماعی و خیرین، این آمار در آینده افزایش محسوسی یابد.

حمیدرضا علیان‌زادگان افزود: راه‌اندازی مجمع خیرین جمعیت، راه‌اندازی شبکه ملی تسهیلگران جمعیت، تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و با تخفیف مادر و کودک، راه‌اندازی مرکز نوآوری جمعیت و خانواده، پروژه‌های مطالعاتی جمعیت و تدوین اطلس ملی جمعیت از دیگر کارویژه‌های بیست گانه بنیاد در حوزه جمعیت به شمار می‌رود.

بر این اساس برای استفاده از پویش ملی ایران جوان، سامانه‌ای به نشانی www.iranejavan.nahad.ir راه‌اندازی شده که زوج‌های دانشجو می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه از خدمات و حمایت‌های بنیاد ۱۵ خرداد بهره‌مند شوند.

علیرضا استادیان

ارسال نظرات