۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۲۵۲۷۲
نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد؛

دانشگاه، مبدأ تحول

دانشگاه، مبدأ تحول
حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه دانشگاه مبدأ تحول است، گفت: از دوران دانشگاه باید انسان های متعهد، متخصص، متدین، انقلابی، عالم و توانا برای خدمتگزاری به مردم تربیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی در دیدار با دانشجویان و اعضای بسیج دانشجویی، با تبریک روز دانشجو گفت: دیدار دانشجویان و جوانان مایه مسرت و مانند نسیم دل انگیز صبحگاهی است که روح و روان و جسم انسان را با نشاط می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پند و اندرز و هوشیاری و بهره مندی از عمر باعث می شود درون انسان مجموعه مکارم و فضیلت‌ها بشود و در روز حسرت (قیامت) انسان دچار حسرت و پشیمانی نشود، افزود: جوانی بهترین فرصت برای این است که انسان وظیفه خود را بشناسد و به وظیفه خود عمل کند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات بعضی از افراد هستند که علی رغم داشتن دانایی و توانایی و آگاهی و شجاعت، وظیفه شناس نیستند و در تشخیص وظیفه دچار مشکل هستند، گفت: آنجایی که باید عملش را به درستی انجام دهد و اوامر و نواهی را کامل انجام برساند به اشتباه عمل می کند و دانایی و توانایی برای او قطعاً مفید نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه به ساروز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دو نگاه نسبت به دانشگاه وجود داشت، یک نگاه قبل از انقلاب بود که دانشگاه را  محلی برای انتشار علوم غربی می‌دانستند که نتیجه آن علم آموزی غربی، علمی بود که از آن چیزی به نام پیشرفت و ارتقاء و تولید را فراهم نشود و به صورتیکه کشور وابسته باشد و نتواند در درون خود را اداره کند.

وی ادامه داد: نگاه دیگر نگاه و دید وسیع انقلاب به دانشگاه بود که در بیانات امام راحل به عنوان معمار کبیر انقلاب به آن اشاره شده است که دانشگاه مبدأ تحول است که باید از درون این دانشگاه ها انسان های متعهد، متخصص، متدین، انقلابی، عالم و توانا در خدمتگزاری به مردم تربیت شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: نگاه انقلاب به دانشگاه یک نگاه متفاوت بود که دانشگاه به دنبال استقلال باشد، دانشمندانی با ایمان قوی، معنویت گرا، اخلاق‌مدار، عدالت خواه و با هویت و متعصب به آب و خاک و سرزمین و مردم و پایبند به ارزش‌ها و اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) پرورش دهد که بتواند جامعه را متحول کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در طول چند دهه ای که از انقلاب می گذرد تمام سعی خود را برای تغییر در بدنه، تفکر دانشجویی و اساتید ما به کار برد اما در حوزه دینداری و اسلام زدایی نتوانست کاری از پیش ببرد، خاطرنشان کرد: آنچه باعث شد انقلاب پیروز شود، همین دانشجویان بودند که پا به پای مجاهدین و مبارزین در زندان و بیرون از زندان تلاش های زیادی کردند و در دوران پر افتخار دفاع مقدس دانشگاه بیش از ۳ هزار دانشجوی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تأکید کرد: باید بدانیم که دشمن دست بردار نیست و به دنبال این هستند که همان نگاه ارتجاعی واپس گرایی را در کشور و در بین دانشجویان ایجاد کنند و در برابر فتنه دشمن هوشیار بود./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات