۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۷۲۵۶۹۱

انتقاد رئیس شورای شهر کاشان از کشف حجاب در اتوبوس های شهری کاشان

انتقاد رئیس شورای شهر کاشان از کشف حجاب در اتوبوس های شهری کاشان
اصفهان – هاشمی طاهری از کشف حجاب در اتوبوس‌های شهری کاشان انتقاد کرد و خواستار برخورد قضائی با هنجارشکنان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی هاشمی طاهری صبح امروز در نطق پیش از دستور نود و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با تسلیت ایام فاطمیه، گفت: برای جلوگیری از آلوده شدن فضای مذهبی و سنتی کاشان در نامه‌ای به فرماندار ویژه کاشان درخواست شده تا ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری کاشان از خدمات دهی به زنان بی حجاب خوداری کند.

وی با اشاره اینکه بعد از اغتشاشات اخیر تعداد معدودی اقدام به کشف حجاب تعداد در معابر عمومی به ویژه اتوبوس‌های درون شهری کرده و شهروندان کاشانی خواستار برخورد قانونی با کشف حجاب در کاشان هستند، گفت: شورای شهر کاشان در مکتوبه‌ای به فرماندار ویژه کاشان خواستار برخورد قانونی با بی حجابی در کاشان شده است.

رئیس شورای شهر کاشان ادامه داد: همانگونه که شهروندان از مسؤولان شهرستان کاشان انتظار برخورد قانونی با افراد بی حجاب را دارند، شهروندان نیز وظیفه دارند نسبت به انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و با تأکید براینکه همه باید برای انجام این فریضه واجب همکاری کنند و تذکر بدهند، اقدام به کشف حجاب را مقابله با اعتقادات مردم دانست و گفت: امروز بدون اینکه واکنش و یا مقابله‌ای از سوی مردم انجام شود برخی اقدام به کشف حجاب می‌کنند.

به گفته وی افراد بی حجاب بر ناحق بودن خود اصرار دارند، اما افراد متدیین و با حجاب بر انجام فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر اصرار ندارند.

هاشمی طاهری حجاب را بالاترین ارزش زنان محجبه در جامعه اسلامی و میراث فاطمه زهرا (س) دانست و اظهار داشت: افراد بی حجاب اگر به ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر توجه نکنند از سوی حکومت باید با آن‌ها برخورد شود.

وی افزود: از مسؤولان قضائی شهرستان کاشان انتظار می‌رود با هنجارشکنان و افراد بی حجاب از طریق قانون برخورد شود، چرا که خانواده شهدا و جانبازان و مردم متدیین کاشان بی حجابی در جامعه اسلامی را برنمی تابند و خواستار برخورد قانونی هستند.

رئیس شورای شهر کاشان با اشاره به انتظار برخورد مسؤولان و مقامات قضائی با بی حجابی در کاشان، اظهار داشت: از مردم نیز انتظار می‌رود نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند و نسبت به انجام این فریضه بی تفاوت نباشند.

هاشمی طاهری با بیان اینکه برخی با کشف حجاب می‌خواهند ارزش سوزی کنند، یادآور شد: جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره‌ای از دریا است، از این رو هم مردم و هم حاکمیت وظیفه دارند با بی حجابی و هنجارشکنی و ساختارشکنان برخورد قانونی داشته باشند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات