۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۲۶۴۱۲
معاون پژوهش جامعةالمصطفی العالمیة:

بهبود و تقویت زیرساخت‌های پژوهشی از مؤلفه‌های خلق پژوهش‌های موفق است

بهبود و تقویت زیرساخت‌های پژوهشی از مؤلفه‌های خلق پژوهش‌های موفق است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی گفت: بهبود و تقویت زیرساخت‌های پژوهشی از مؤلفه‌های خلق پژوهش‌های موفقی است که ناظر به نیازها عملیاتی می‌شوند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی معاون پژوهش جامعةالمصطفی العالمیة در نهمین اجلاسیه فعالان پژوهشی جامعةالمصطفی، در ادامه گزارشی از فعالیت‌های کمیته علم‌سنجی جامعةالمصطفی ارائه کرد و با بیان این که سیاستگذاری پژوهشی مهم‌ترین وظیفه ستادی است که نباید محصور در سیاستگذاری نظارتی باشد، اظهار داشت: اساتید بازوان توانمند سیاستگذاری حوزه تولید محتوا هستند.

معاون پژوهش جامعةالمصطفی العالمیة عبور از دوره تحول آموزشی و عملیاتی‌شدن برنامه تحولی در جامعةالمصطفی را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: در شیوه اجرای تحول آموزشی، بسته‌هایی که ضمن آموزش برای پژوهش تعریف شده، نیازمند نقش‌آفرینی اساتید و پژوهشگران فاخر جامعةالمصطفی است.

وی ضمن اشاره به برخی از موانع پیش روی پژوهشگران، با تأکید بر این که همواره نیازمند احصا، شناسایی و فعال‌سازی ظرفیت‌های المصطفائیان در حوزه‌های پژوهشی و تحقیقاتی هستیم، خاطرنشان ساخت: ساماندهی برگزاری کارگاه و عرضه محصولات علمی طلاب در نشریات پژوهشی از جمله رویکردهای مهم و رسالت معاونت پژوهش جامعة المصطفی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی ضمن اشاره به موضوع اقتصاد پژوهشی، بر اهمیت تقویت سرمایه‌گذاری‌های پژوهشی تأکید کرد و ابراز داشت: بهبود و تقویت زیرساخت‌ها از مؤلفه‌های خلق پژوهش‌های موفقی است که ناظر به نیازها عملیاتی می‌شوند.

حجت‌الاسلام کربلایی نیز در بخشی از این نشست به موضوع علم‌سنجی و کمیته‌های مرتبط با این موضوع اشاره و برپایی کارگاه‌ها ناظر به توانمندی‌های هم سطح شرکت‌کنندگان را مهم ارزیابی نمود و تصریح کرد: شکل‌گیری مطالبات فراگیر در جامعة المصطفی برای تقویت بنیه‌های کارگاهی امری مهم و ضروری است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گزارشی از حمایت جامعة المصطفی از نشر مقالات در نشریات بین‌المللی خارج از المصطفی و قالب ارزیابی‌های پژوهشی ارائه کرد.

ارسال نظرات