۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۷۲۷۵۱۷

گزارشی از ششمین دوره انتخابات هیأت مدیره و بازرسان انجمن اصول فقه حوزه + عکس

گزارشی از ششمین دوره انتخابات هیأت مدیره و بازرسان انجمن اصول فقه حوزه + عکس
ششمین دوره انتخابات هیأت مدیره و بازرسان انجمن اصول فقه حوزه علمیه، برگزار و در ضمن آن به راهبرد های این انجمن در سال های پیش رو پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ششمین دوره انتخابات هیأت مدیره و بازرسان انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم امروز در سالن همایش های این انجمن در قم برگزار و در حاشیه آن نیز از آخرین شماره های چاپ شده فصلنامه علمی- پژوهشی و سایت مدیریت مجلات و مقالات رونمایی شد.

در ابتدای برگزاری جلسه پس از قرائت قرآن و مداحی به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س)، حجت الاسلام افضل نژاد از بازرسین دوره قبل، به ارائه گزارش مالی دوره گذشته پرداخت.

پس از آن رئیس دوره پیشین انجمن، حجت الاسلام نیازی به بیان اهمیت علم اصول در اجتهاد و زیربنایی بودن این علم، برای فقه حکومتی اشاره کرد و گفت: علم اصول رابطه تنگاتنگی با فقه دارد و اگر بخواهیم فقه حکومتی داشته باشیم، اساس آن علم اصول است و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی نائب رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت های دوره قبل پرداخت که اهم آنها عبارت از برگزاری همایش روز علم اصول در سالروز تولد شیخ انصاری، همکاری با کنگره میرزای نائینی که در سال جاری برگزار می شود، نشر چهار شماره مجله علمی-پژوهشی علم اصول، مشارکت انجمن در کرسی ترویجی کاربردها و کاستی ها علم اصول با موسسه موضوع شناسی، همکاری در بزرگداشت همایش صد سالگی باز تأسیس حوزه علمیه قم، همکاری با کنگره آیت الله حکیم که در سال جاری برگزار می شود و راه اندازی سامانه مجلات و مقالات انجمن اصول فقه هستند.

وی با اشاره به ترسیم چشم انداز برای رسیدن وضعیت مطلوب فعالیت انجمن، به ارائه راهبرد های اتخاذ شده این انجمن برای سال های پیش رو پرداخت که عبارتند از «بررسی چگونگی کمک به تحقق فرآیند پنجگانه انقلاب اسلامی، که رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی ترسیم کردند»، «برگزاری همایش روز علم اصول و رسمی کردن این روز در تقویم حوزه علمیه»، «ایجاد دفاتر انجمن در استان های دیگر» و «ایجاد تعامل با مجامع علمی داخلی و بین المللی».

 در انتهای جلسه با اعلام اسامی کاندیداهای هیأت مدیره و بازرسان انجمن، رأی گیری انجام شد، که نتیجه آن بدین شرح بود که حجج اسلام والمسلمین محمدی، نیازی، بنیادی، نجفی بستان، رحمانی سبزواری، واعظ موسوی و احمدی فقیه به عنوان اعضای هیئت مدیره و حجج اسلام والمسلمین افضل نژاد و مرتضوی نیز به عنوان بازرسان دوره جدید انتخاب شدند.

گزارشی از انتخابات هیأت مدیره و بازرسان انجمن اصول فقه حوزه

گزارشی از انتخابات هیأت مدیره و بازرسان انجمن اصول فقه حوزه

ارسال نظرات