۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۲۸۵۴۶
آیت الله فاضل لنکرانی مطرح کرد؛

اهانت به قرآن با هدف قداست‌زدایی از دین/ سازمان‌های بین المللی اقدامات ضد دینی را محکوم کنند

اهانت به قرآن با هدف قداست‌زدایی از دین/ سازمان‌های بین المللی اقدامات ضد دینی را محکوم کنند
آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه هدف دشمن از اهانت به ساحت قرآن قداست‌زدایی از دین است، گفت: بر هر مسلمانی به هر نحوی واجب است که مخالفت خود را اظهار کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکراني رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در پایان درس خارج فقه ضمن ابراز انزجار و محکوم کردن اهانت در برخی از کشورهای اروپایی به ساحت قرآن کریم گفت: مسئله اهانت بزرگی که به ساحت مقدس قرآن کریم در این ایام در برخی کشورهای اروپایی مثل سوئد و هلند واقع شد و قرآن را آتش زدند و پلیس آن کشور هم از شخص هتّاك حمایت و حفاظت کرد، ابعاد مختلفی دارد كه باید همه‌ مسلمانان و علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی و در یک دایره وسیع‌تر همه بشریت این را مورد دقت و بررسی قرار بدهند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان کرد: در اين ماجراي پلید اولین سؤال آن است که آیا این یک کار فردی است یا امری برنامه‌ریزی شده است؟ آیا یک دیوانه‌ بي‌عقل رفته یک جایی و قرآن را آتش زده، یا نه یک برنامه‌ حساب شده برای مقابله با دنیای اسلام و مسلمین است؟ به نظرم هیچ آدم عاقلی تردید ندارد که این برنامه‌اي حساب شده است.

وی خاطرنشان کرد: چند سال قبل یک روحانی مسیحی در یکی از کلیساها قرآن را آتش زد، دولت آنها گفت اين فرد عقل درستی ندارد! اما اين توجيه نمي‌تواند قابل قبول باشد. امروز آتش زدن و هتک قرآن یکي از طرح‌هاي برنامه‌ریزی شده در عمق سازمانهای امنیتی اسرائیل و آمریکا است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اهداف دشمن از راه اندازی طرح اهانت به قرآن گفت: سؤال دوم اين است كه هدف دشمن از اين طرح چيست؟ یکی از اموری که دین و اعتقاد به خدا را نگه می‌دارد غير از برهان عقلي، فطرت، ادله نقلي و معجزات قداست این امور است كه با اين شيطنت‌ها مي‌خواهند قداست‌شکنی کنند. هر چند قداست‌شکنی آثار غیر قابل انکاری هم دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: در زمان رسول اکرم (ص) مشرکین هم از همین حربه استفاده می‌کردند لذا قرآن با این مسئله شدیداً مقابله کرد؛ الآن هم که کفر در زمان ما به مراتب بدتر از کفر در صدر اسلام است و اين امر مهمي است که مسلمین باید به آن توجه داشته باشند فکر نکنند مخالفینی از يهود و نصارا در صدر اسلام بودند و به تاریخ پیوستند!

وی با بیان اینکه ساده لوحی است که فکر کنیم امروز اسلام و قرآن دشمن ندارد، افزود: دشمن امروز به مراتب خبیث‌تر، شقی‌تر، مسلح‌تر و با برنامه‌تر از صدر اسلام است. به وضوح می‌بینیم گروهی جنايتكار به نام داعش به وجود می‌آورند تا جهاد را که در آیات فراوان قرآن آمده خراب کنند و اسلام را در ذهن مردم دنیا از اعتبار بیندازند. مکرر گفته‌ام وقتی داعش موصل عراق را گرفت روز بعد در مدارس آنجا کتاب‌هایی را که تدوین کرده بودند به تدریس گذاشتند، این کتاب‌ها کجا و چه زمان نوشته و با چه پشتوانه‌ی فکری و مالی چاپ شده بود؟ لااقل ده ها سال در این زمینه بايد از قبل کار کرده باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: قبل از داعش طالبان و القاعده را درست کردند، پيش‌تر فرقه‌هاي جعلي وهابیت و بهائیت و بابیت را درست کردند، در طول تاريخ کار اینها کارخانه دین سازی و جعل دین برای مقابله با دین حنيف یا برای مقابله با اصل اسلام و بالخصوص مقابله با شیعه بوده است چون می‌دانند نقطه قوت اسلام در شیعه و تشیع است.

هدف دشمن قداست‌زدایی است و می‌خواهند از خدا و دين و كتاب خدا قداست‌زدایی کنند

وی با بیان اینکه هدف دشمن قداست‌زدایی است و می‌خواهند از خدا و دين و كتاب خدا قداست‌زدایی کنند، گفت: امروز برنامه‌های بسیار خطرناکی در کشورهای اروپایی پیاده می‌شود که حتماً شنیده‌اید، مدارسی وجود دارد که در آن کسی حق ندارد به هیچ وجه بگوید این پسر است و آن دختر. رختکن، استخر، کلاس و محل خوابشان واحد است. می‌خواهند اینها را طوری تربیت کنند که چیزی از انسانیت و مذهب و خدا و معنویت در ذهن‌شان نباشد؛ این مدارس كه در برخی کشورهای اروپايي درست شده را چه کسانی، کجا و با چه هدفی طراحی می‌کنند؟

آیت الله فاضل لنکرانی ادامه داد: برای اینکه در این‌‌گونه اهداف موفق باشند باید قرآن را آتش بزنند و بگویند این کتابی است که به درد ما نمی‌خورد. اگر در این قرآن دستوراتی براي زندگی انسان، حقوق زن و مرد، مردم و حاکم قرار داده شده همه اینها را باید کنار گذاشت.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امروز آن کسی که قرآن را آتش می‌زند در حقيقت اعلام می‌کند که ما دین را می‌خواهیم آتش بزنیم و با اين كار در واقع هم تورات را آتش می‌زند، هم انجیل و هم زبور را. چون قرآن ما مهیمن بر همه کتب آسمانی است؛ يعني هر آنچه از احكام در کتب آسمانی ذكر شده همراه با اضافاتی كه در اسلام آمده با هم دارد. پس آتش زدن قرآن یعنی آتش زدن همه‌ی کتب آسمانی و آن فردي كه قرآن را آتش می‌زند متوجه اين امر نیست، اما نقشه طراحان اين است كه قداست مذهب و دین را از بین ببرند و بگويند این کتاب هم مثل بقیه کتابهاست و می‌شود آن را سوزاند.

وی افزود: به مسیحی‌ها و یهودی‌ها هم می‌گوید شما نيز می‌توانید تورات و انجیل را بسوزانید، چون قداستي ندارند. امروز این برنامه طراحی شده‌ای است که دنیا به سمت آن می‌رود. در زندان‌های اسرائیل بنا بر قول یکی از علمای لبنان كه بعد از 15 سال از زندانهای اسرائیل نجات پیدا کرده و به قم خدمت والد ما آمد او می‌گفت مرتب در بازجویی‌ها از من می‌پرسیدند مهدی کیست؟ این مهدی که می‌گوئيد مصلح و منجی بشر است و‌ می‌خواهد بيايد و دین واحد و حکومت جهانی تشکیل بدهد چه کسی است؟ در زندان‌هاي عراق هم آمريكائي‌ها همين سؤال را مي‌پرسيدند.

استاد درس خارج فقه اظهار کرد: دانشگاه‌های قوي شیعه‌شناسی درست کرده‌اند که بدانند شیعه چه می‌گوید كه اگر نتوانند جلوی اصل ظهور را بگیرند، لااقل صد سال، پانصد سال آن را به تأخیر بیندازند! دشمن دنبال این قضیه است. خیلی ساده‌لوحی است كه بگوئیم یک دیوانه‌ای آمد در خیابان و جلوی سفارتخانه‌ی يك کشور اسلامی قرآن را آتش زد.

وی با بیان اینکه ما باید از اين وقايع عبرت بگیریم و برای ما تنبه ایجاد کند که دشمن چگونه تلاش می‌کند تا بشر را از معنویت دور کند، افزود: وظیفه ما در مقابل اين توطئه آن است که تا می‌توانیم معنویت و حقایق دين را به بشر برسانیم، هر طلبه‌ای از فضای مجازی به هر مقداری که می‌تواند استفاده کند و معارف دين را به بشریت برساند.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: البته امروز خود اینها می‌گویند تا 20 سال آينده يعني تا سال 2050 اسلام در اروپا كاملاً نفوذ كرده و درصد جمعيت مسلمان بسیار خواهد شد؛ حتی ممکن است از مسیحیت هم بیشتر شود، اینها نگران رشد اسلام هستند و لذا درصدد اسلام هراسی برآمده‌اند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: در مرحله بالاتر از این می‌گویند چرا بگوئیم اسلام نباشد و انجیل یا تورات باشد، آنها هم دست و پای ما را می‌بندد! پس بايد بگوییم دین مطلقا باید کنار برود، راهش هم این است که بچه‌هارا طوری تربیت کنند که دین برای او معنا نداشته باشد، دین یک چیز لغو و دور از عقل و فکر آنها باشد و این کار را شروع کرده‌اند و با آتش زدن قرآن این پیام و این فکر را دنبال می‌کنند.

وی بر لزوم انزجار و محکومیت تمام مسلمان جهان در برابر این اهانت قرآن تأکید کرد و گفت: حال بايد ديد در قبال اين قضيه مسلمانان چه وظیفه‌ای دارند؟ هیچ مسلمانی حق سکوت ندارد چه برسد به یک عالم دین، در ابراز انزجار از اهانت به قرآن كريم شیعه و سنی فرقي ندارند، بر هر مسلمانی به هر نحوی واجب است که مخالفت خود را اظهار و تنفرش را از عاملین و تایید کنندگان این اقدام اعلام کند.

آیت الله فاضل لنکرانی افزود: هر روز در کشوری مسلمانان با غیرت، به راه افتاده و با شدت و حدّت اين عمل سنگين را محكوم مي‌كنند که باید هم همینطور باشد. ای کاش در کشور ما نیز یک روز را به همين عنوان اعلام می‌کردند تا همه کارها و مغازه‌ها به احترام اینکه باید وظیفه خود را نسبت به قرآن كريم اظهار کنیم، تعطیل می‌شد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: من شنیدم الازهر مصر رسماً از مسلمین خواسته که از خرید و فروش کالاهای تولید شده در سوئد و هلند خودداری کنند؛ که باید از آنها تشکر کرد و از همه کشورهای اسلامی خواست كه این کار را بکنند. امروز قدرت مسلمان‌ها بسيار زیاد است. امام خميني رضوان الله تعالی علیه همیشه تأسف می‌خوردند از اينکه چرا مسلمین به قدرت خودشان پی نبرده‌اند؟ یک وقتی می‌فرمودند اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسرائیل از بین می‌رود. اين تعبير بيان اين حقیقت است که مسلمین بسيار زیاد است و اگر کشورهای اسلامی به اینها نفت ندهند و ارتباط دیپلماسی نداشته باشند، مجبور به عذرخواهي خواهند شد. بعضی از کشورهای اسلامی سفیر آنها را احضار کردند و از همین‌جا از مسئولین نظام جمهوری اسلامی می‌خواهیم که با قدرت بیشتری در این قضیه وارد شوند، این مسائل را با آداب دیپلماسی تمام نکنند، این مسئله فوق آداب دیپلماسی است. این به حقیقت نظام ما، به حقیقت اسلام، به حقیقت بشر ارتباط دارد و باید برخوردهای بسیار تندی با آنها صورت پذيرد تا جرأت تكرار پيدا نكنند.

وی افزود: نکته ديگر اینکه در این قضایا بی‌اعتباری سازمان‌های بین المللی مثل سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی ثابت شده و معلوم می‌گردد که اینها خاصیتی ندارند. سازمان ملل که برای حقوق حیوانات و حفظ محیط زیست این همه بودجه می‌گذارد و بودجه‌اش را از کل دنیا می‌گیرد، آیا برای حفظ مقدسات بشر نباید کاری انجام بدهد؟ سازمان ملل در این قضیه کجا ایستاده است؟ سازمان کنفرانس اسلامی کجاست و چه می‌کنند؟‌ این یک درد همیشگی است و انسان را به این نتیجه می‌رساند که سازمان‌های بین المللی را هم خود کفر درست کرده برای اینکه به درد خودش بخورد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: ما به همه سازمان‌های بین المللی انتقاد داریم که چرا در مقابل این کار سکوت می‌کنند. در طول تاریخ تأسيس این سازمان‌های بین المللی هيچ‌گاه ديده نشده كه ورود پیدا کنند و مسئولين آن کشوري كه در آن چنین کاري انجام می‌شود را مؤاخذه کنند. البته من عقیده‌ام این است که نتیجه همه اين توطئه‌ها به نفع اسلام تمام می‌شود، گرچه این گونه امور قلب انسان را جریحه‌دار می‌کند و انسان نمی تواند از آتش گرفتن قرآن کریم آرام باشد. يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ، اینها می‌خواهند نور خدا را خاموش کنند اما خداوند نور خودش را حفظ می‌کند و ان شاء الله آن را عالم‌گیر می‌کند و این آتش زدن قرآن نتیجه‌اش توسعه‌ی اسلام خواهد شد.

آیت الله فاضل لنکرانی بیان کرد: در بعضی از قرآن‌سوزي‌های گذشته، برخي از زنان و دختران رؤسای جمهور آمریکا مطالبه کرده بودند که می‌خواهیم ببینیم قرآن چیست؟ در اصفهان، مرکزی بود که تفسیر قرآن را به انگلیسی ترجمه مي‌كردند و مسئول آن مرحوم آیت الله حاج آقا کمال فقیه ایمانی رحمة الله علیه بود که از جمله شخصیت‌هایی بود که به مردم، انقلاب و به حوزه اصفهان خیلی خدمت کرد؛ ایشان می‌گفت ما خودمان این کتاب را برای یکی از زن‌ها يا دخترهاي رئيس جمهور وقت آمريكا به درخواست شان فرستاديم. آتش زدن این نتایج را دارد، دنیا و پادشاهان و خانواده‌ها و اقوام و تمام افراد تعیّن‌دار توجه پیدا می‌کنند و گرایش به قرآن بیشتر می‌شود اما مانع از این نیست که ما اظهار تنفر نکرده و آن را محكوم نکنیم و جلوگیری از آن ننمائيم و این حداقل وظیفه‌ی هر مسلمان است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان گفت: از رؤسای مسیحیت و شخص پاپ انتظار مي‌رود كه بیایند و از اساس ادیان الهی حمایت کنند. البته در ایران رؤساي اديان با در دست گرفتن قرآن حضور پیدا کرده و مخالفت خود را با آتش زدن قرآن اعلام کرده‌اند که ما به سهم خود از آنها تشکر می‌کنیم.

ارسال نظرات