۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۳۱۴۰۸
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد؛

وجود ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف علمی

وجود ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف علمی
حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: قم ظرفیت پذیرش ۱۰۰هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف علمی را دارد که تحقق این هدف سرمایه‌ مهمی برای پیشرفت‌های علمی و اقتصادی استان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، با اشاره به این که دانشگاه ادیان و مذاهب از نظر نوع فعالیت در جهان بی‌نظیر است، اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده، دانشگاهی در جهان که بتواند همانند دانشگاه ادیان و مذاهب همه ادیان را مورد بررسی قرار دهد، وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی تنها دانشگاه ادیان جهان است و این مسئله را نیز در دیداری که با آقای پاپ داشتیم بیان کردیم و این کلامی است که می توان آن را در تمامی سایت های موجود جستجو کرده و مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی ابراز کرد: یکی از بخش های فعالیت دانشگاه ادیان و مذاهب و فعالیت‌های بین‌المللی است که باید فعالیت های بین المللی انجام داده و مرتب سفرهایی را در این زمینه داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در سال های گذشته با توجه به فراگیری بیماری کرونا محدودیت هایی در سفرهای ما جهت انجام فعالیت ها و پیگیری های لازم دانشگاه پیش آمده بود؛ اما بحمدالله بعد از پایان یافتن بیماری کرونا دو مرتبه ارتباطات ما فعال شده و کارهای خود را شروع کرد که در طول دو ماه گذشته به 12 کشور سفر کرده و ارتباط‌هایی را با مراکز مربوطه در این کشورها برقرار کردیم.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به این مطلب که کشور ایران می‌تواند پذیرای یک‌میلیون دانشجوی خارجی باشد بیان داشت: قم ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف علمی را دارد که این تحقق این هدف، سرمایه‌ای مهم برای پیشرفت‌های علمی و اقتصادی استان به‌ شمار می‌آید.

وجود ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف علمی در قم

وی در ادامه افزود: در مجموع عملکرد دانشگاه ادیان و مذاهب تاکنون مورد توجه و تقدیر مسئولان کشور واقع شده و ما تلاش می‌کنیم روند فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی را در سطح ملی و بین‌المللی توسعه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب ابراز کرد: ایران کشوری بین‌المللی است و باید تعاملات گسترده‌ای با کشورهای مختلف جهان در زمینه‌های علمی و دانشگاهی داشته باشد و دانشگاه ادیان و مذاهب در این رابطه که بخش مهمی از دیپلماسی عمومی به‌شمار می‌آید، سرآمد است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب برقراری ارتباط و تعامل با سایر مراکز علمی جهان را به عنوان یک اولویت مهم دنبال می‌کند و تاکنون در این خصوص به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌است.

وی در ادامه با تاکید بر این که «شعار دانشگاه ادیان و مذاهب، تعامل و گفت‌وگو است» افزود: گفت‌وگو تضمین کننده امنیت جامعه است و اصلاح کشور را به دنبال دارد و بر این اساس لازم است تا همه گروه‌های سیاسی با یک‌دیگر وارد گفت‌وگو شوند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت: این دانشگاه در جریان تعاملات بین‌المللی خود،‌ بیش‌از ۱۲۰ موافقت‌نامه را با دانشگاه‌های مختلف جهان به امضا رسانده‌است و به صورت مستمر گسترش ارتباط با مراکز علمی جهان را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب ابراز کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب توجه ویژه‌ای نیز به حوزه مطالعات زنان دارد و دانشکده مطالعات زنان این دانشگاه سال‌هاست برای تبیین و ترویج حقوق زنان در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان داشت: دانشگاه ادیان و مذاهب نمونه موفق یک دانشگاه غیردولتی است و اکنون فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در دانشگاه‌های کشور به عنوان اعضای هیئت علمی مشغول فعالیت هستند.

وجود ظرفیت پذیرش ۱۰۰ هزار دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف علمی در قم

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به افق و اهدف دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت: زمانی که دانشگاه تأسیس شد، فکر نمی‌کردیم که این‌جا باشیم. امروز دانشگاه ادیان و مذاهب بزرگ‌ترین دانشگاه غیرانتفاعی ایران است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی آن بیش از هفت هزار نفر هستند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعامل با دانشگاه‌های مصر و اهم برنامه‌های آینده برای گفت‌وگوی ادیان و مذاهب گفت: با دانشگاه‌های مختلف جهان تعامل فرهنگی داریم و با شش دانشگاه مصر موافقت‌نامه امضا کرده‌ایم و زمینه همکاری با این کشور فراهم است؛ البته قطع ارتباط ایران و مصر مشکلاتی ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه افزود: روابط با برادران اهل‌سنت را تقویت می‌کنیم و اکنون نیز از همه استان‌های سنی‌نشین کشور دانشجو داریم و با کشورهاییی مثل آلمان، اتریش، ترکیه و بسیاری دیگر از کشورها گفت‌وگوی بین‌ادیانی برقرار کرده‌ایم؛ اما به دلیل مشکلات تحریم و کرونا برخی از ارتباطات غیرحضوری بود.

ارسال نظرات