۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۳۲۰۱۷
حجت الاسلام انبیایی:

طلاب حس تولید را در مردم جامعه ایجاد کنند

طلاب حس تولید را در مردم جامعه ایجاد کنند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: وظیفه اصلی و ذاتی طلاب کار فرهنگی است و طلاب باید حس تولید را در مردم جامعه اسلامی ایجاد کنند.

حجت الاسلام محسن انبیایی عضو در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا با اشاره به نقش طلاب در تحقق شعار سال گفت: اگر شعار سال بخواهد محقق شود یک بخش آن اجرایی و بخش دیگر فکری فرهنگی است که بخش اجرایی برعهده دولت و بخش فکری فرهنگی برعهده طلاب و متصدیان فرهنگی است.

وی با اشاره به مثالی در رابطه با بخش فکری فرهنگی ابراز کرد: در بحث رونق تولید طلاب باید این حس را در مردم ایجاد کنند که از کارهایی مثل دلالی و واسطه گری دست برداشته و سرمایه خود را در راه تولید مصرف کنند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: این باور که در بسیاری از جوانان جامعه به وجود آمده که به دنبال کارمندی، شغل های کاذب اینترنتی باشند و رفاه و آسایش منحصر به این شغل ها است لذا باید این باور غلط در مردم به خصوص جوانان تغییر کند و تولید به عنوان یک ارزش شناخته شود.

حجت الاسلام انبیایی با اشاره به اینکه طلاب باید حس تولید را در مردم جامعه ایجاد کنند، اظهار داشت: این مراقبت لازم و ضروری است که طلاب مستقیم به سراغ تولید نروند و وظیفه اصلی و ذاتی ما کار فرهنگی است و اگر طلبه ای وارد کار تولید شد کار عرضی و اضافه محسوب می شود.

وی افزود: ما طلاب باید کار خودمان را انجام دهیم و بخش اقتصادی جامعه نیز کار خودش را انجام دهد، کار دیگر در مهار تورم سوق دادن جامعه به سمت استفاده از کالای داخلی است و طلاب به همان مقدار که در فضای حقیقی به شعار سال می پردازند باید در فضای مجازی نیز به جهاد تبیین بپردازند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به سازگاری اسلامیت و جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: امام با کسی تعارف نداشته اند که جمهوریت را به خاطر رضایت مردم مطرح کنند و اگر جمهوریت در ذات اسلام نبود امام راحل آن را مطرح نمی‌کردند و این مسئله برای خوشایند مردم نبوده و امام معتقد بودند که مردم در تحقق حکومت اسلامی نقش دارند به همان صورت که اسلام هم جوهره و ذات اصلی این حرکت را تشکیل می دهد.

ارسال نظرات