۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۳۳۹۷۸
امام جمعه موقت کرمانشاه:

انس با قرآن انسان را از انحراف نجات می دهد

انس با قرآن انسان را از انحراف نجات می دهد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: دانش آموزی که با قرآن انس بگیرد هرگز در مسیر انحراف قرار نخواهد گرفت، زیرا خداوند به وی هدیه بصیرت و بینش عطا می فرماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز در دیدار جمعی از فعالان قرآنی و فرهنگی کرمانشاه در سخنانی عنوان داشت: در مسیر همه ما انحراف و نیز صراط مستقیم قرار دارد، بنابراین برای تشخیص این دو از هم نیازمند داشتن بصیرت هستیم.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: این بصیرت هرگز به دست می آید بلکه ما باید به دنبال آن باشیم و بهترین راه برای به دست آوردن بصیرت انس با کلام وحی، یعنی کتاب قران می باشد.

این استاد حوزه علمیه افزود: امروز به نوعی فضای مجازی ما را از معنویات دور کرده است به طوری که کمتر از گذشته شاهد برپایی و تشکیل جلسات و نشست های قرآنی هستیم که این امر برای جامعه اسلامی نگران کننده می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر کسی که به معنای عملی و درست به کلام خداوند متعال در قرآن کریم عمل کند هرگز دچار زیان و خسران نخواهد شد، بنابراین سعادت واقعی ما در دوستی و حب قرآن کریم می باشد.

این عالم کرمانشاهی عنوان کرد: موضوعی که بارها بزرگان دین و نظام تاکید داشته و دارند این است که آموزش قرآن از همان سنین کودکی و از دوران دبستان آغاز شود زیرا بهترین زمان برای فراگیری کلام وحی همین دوران می باشد بنابراین انتظار ما از آموزش و پرورش این است که توجه و دلسوزی بیشتری نسبت به آموزش قرآن و مفاهیم دینی در مدارس داشته باشد.

 امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دانش آموزی که با قرآن انس بگیرد هرگز در مسیر انحراف و خدایی نکرده تباهی قرار نخواهد گرفت زیرا خداوند به وی هدیه بصیرت و بینش عطا می فرماید./1400/

ارسال نظرات