۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۳۴۵۵۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان ‌شمالی:

علما و دلسوزان دین جامعه را با سیره اهل بیت آشنا سازند

علما و دلسوزان دین جامعه را با سیره اهل بیت آشنا سازند
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری گفت: علما و دلسوزان دینی باید از فرصت دهه امامت و ولایت استفاده کرده و سیره زندگی اهل‌بیت(ع) را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در جلسه ستاد دهه امامت و ولایت خراسان شمالی، اظهار کرد: استفاده ارزشمند از فرصت دهه امامت و ولایت سبب آشنایی جوانان با معارف اهل‌بیت(ع) می‌شود.

وی افزود: تبیین ارزش‌های دینی و آشنایی جوانان با معارف اهل‌بیت(ع) سبب شفقت و رقت قلب جوانان و دوری آن‌ها از انواع و اقسام ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری اضافه کرد: تبیین ارزش‌های دینی و سیره اهل‌بیت(ع) مستلزم آشنایی جامعه با روش زندگی این شخصیت‌های الهی است و این مهم همت علما و دلسوزان دینی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: بااینکه دهه امامت و ولایت فرصت ارزشمندی برای تبیین ارزش‌های والای دینی است اما باید علما تنها به این زمان اکتفا نکرده و از هر فرصتی برای نشر سخنان و تبیین سیره زندگانی اهل‌بیت(ع) استفاده کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری تصریح کرد: به‌طور یقین اگر آموزه‌های دینی در جامعه گسترش یابد سطح اخلاق جوانان در جهت دستیابی به خانواده سالم ارتقا پیدا می‌کند و درنتیجه بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با تأکید بر برگزاری باشکوه آیین‌های مربوط به عید غدیر، خاطرنشان کرد: گرچه بنیاد غدیر مسئول هماهنگ‌کننده برگزاری مراسم‌های این عید است اما باید تمامی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های عید غدیر پای‌کار بیایند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری افزود: اهمیت عید غدیر هم کم از فرهنگ عاشورا نیست در این راستا مدیران باید با پررنگ کردن برنامه‌های غدیر در ایام دهه امامت و ولایت، غبار مظلومیت از چهره غدیر بزدایند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بابیان اینکه عید غدیر هم باید همانند فرهنگ عاشورا پررنگ برگزار شود، گفت: برای تبلیغ بیشتر برنامه‌های عید غدیر باید از ظرفیت تمام رسانه‌ها دستگاه‌های اطلاع‌رسانی استفاده کنیم.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجه‌الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میانشان بودند در آنجا با امام علی(ع) بیعت کردند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات