۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
کد خبر: ۷۳۶۴۸۲

جلسه توجیهی طرح شهید وزوایی ویژه طلاب مستعد برتر منتخب، برگزار شد

جلسه توجیهی طرح شهید وزوایی ویژه طلاب مستعد برتر منتخب، برگزار شد
در طر شهید وزوایی مستعدان و منتخبان برتر، برای دستیاری اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خراسان اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، گردهمایی نخبگانی و توجیهی طرح شهید وزوایی ویژه طلاب مستعد برتر منتخب، به همت اداره نخبگان و استعدادهای برتر این حوزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان در این جلسه گفت: با مشورت اساتید بسته‌ای از دغدغه‌های طلاب تهیه و به ارائه راهکارهای آن پرداخته‌ایم.

وی از واگذاری مأموریت‌ها به صف و مدارس علمیه در حوزه‌های علمیه خراسان ابراز خرسندی کرد و گفت: این تدبیر در بازه زمانی بلند مدت باعث رشد و بالندگی خواهد شد.

معاون علمی حوزه علمیه خراسان درباره برنامه‌های آینده نیز توضیح داد: طی جلساتی با صاحب نظران و بررسی مسائل مهم به پیگیری در زمینه‌ مسئله حجاب و عفاف، هدایت تحصیلی، رتبه‌بندی مسئولین و هوش مصنوعی پرداخته‌ایم.

همچنین حجت الاسلام میرزایی، کارشناس اداره نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در تبیین این طرح گفت: این طرح با شروع سال تحصیلی آغاز می گردد که نخبگان اعم از حوزوی و دانشگاهی می توانند در آن شرکت کنند.

وی در خصوص مهمترین فعالیت‌ها و شرط حضور در این طرح گفت: از جمله مهمترین فعالیت‌های این طرح برای طلاب، دستیاری اساتید سطوح عالی است و مستعدان برتر با حداکثر چهل سال سن، می‌توانند در این طرح شرکت نمایند.

حجت الاسلام میرزایی توضیح داد: طرح شهید وزوایی شامل سه مرحله جمع آوری فعالیت‌های چهار ساله افراد، امتیاز دهی توسط مسئولان و بارگذاری اسناد بوده که فعالیت‌ها شامل تبلیغ، تدریس، پایان نامه تصویب شده، کارآفرینی و... است.

وی طی جدولی بخش‌های دستیاری در سطوح ۳و۴ را اینگونه توصیف کرد: دستیاری اساتید سطوح عالی شامل تدریس حوزوی، همکاری در مراکز اجرایی، مرکز اطلاعات، انتشارات، رسانه و... می‌باشد.

وی در خصوص امتیازدهی دستیاران پژوهشی گفت: از جمله عناوینی که در امتیازدهی دستیاران پژوهشی مؤثر خواهد بود، حضور موثر و فعال در درس اساتید، تدوین و تقریر مباحث که قابلیت چاپ داشته باشد، تولید خبر علمی، برگزاری جلسات موضوع شناسی و ارائه مقاله است.

در بخش پایانی این گردهمایی نیز حجت‌الاسلام حمیدزاده، مسئول‌ اداره نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان از آیین‌نامه طرح شهید وزوایی که شامل فعالیت‌های آموزشیاری، طرح یاری و فرهنگ یاری است سخن گفت.

منبع: فارس
ارسال نظرات