۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۳۶۵۰۰
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت و ثبت برنامه‌های ۵ساله برای ما اولویت دارد

تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت و ثبت برنامه‌های ۵ساله برای ما اولویت دارد
حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به اولویت داشتن تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت و ثبت برنامه‌های ۵ساله، خواستار مشارکت معاونان خود در رای و نظر ذیل این دو برنامه شد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه شورای معاونین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم 28 خرداد 1402 با حضور مدیر و همکاران ستادی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کل کشور برگزار شد.

این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام اسماعیل‌نیا معاون امور حوزه‌ها، حجت‌الاسلام قندی رئیس حوزه مدیر مرکز مدیریت و نیز با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم و معاونان استانی در سالن جلسات مدیریت استان قم صورت گرفت.

طی این دیدار ابتدا مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم ضمن قدردانی از میهمانان ارجمند مرکز مدیریت و معاونین استان، ورود در اقدامات عظیم و اثرگزار ملی و فراملی را توقع و چشم اندازی ترسیم شده و مورد انتظار از درون مدیریت استان خوانده و به اهم ‌سیاست‌ها و دغدغه‌ها در ابعاد مختلف استان اشاره نمود و در ادامه  هر یک از معاونین به بیان گزارش عملکرد سال گذشته و چشم انداز سال آینده اشاره داشتند.

در پایان ارائه گزارش توسط معاونین استان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم اعلام کرد: کادر مدیریت استان قم آماده دریافت نظرات مدعوین جلسه جهت ملاحظه انتقادی و اصلاحی از گزارش‌های بیان شده هستند.

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کل کشور در سخنانی با استناد به فقره «محتمل لعلمکم» در زیارت جامعه کبیره اظهار داشت: ائمه علیهم‌السلام فرموده‌اند احادیث ما بسیار سخت است و کسی آنها را حمل نمی‌کند مگر ملک مقرب یا نبی مرسل و یا  عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان امتحان نموده باشد.

وی اهم فعالیت حوزه‌های علمیه را یکی از مصادیق روایت مذکور دانست و تاکید کرد: همه تلاش‌ها از صدر تا ذیل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران باید معطوف به این جهت باشد، به این جهت که طلبه تبدیل شود به میزان اعمال و حوزه‌های علمیه باید به این بالندگی برسد که طلبه نشان خداوند باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، استان قم را ناصیه حوزه های علمیه خواهران کشور معرفی نمود و تصریح کرد: اجرای هر طرحی در استان قم رویه ساز در کل کشور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و البته موانع متعدد در حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تحقق مستوای مطلوب در حوزه‌های علمیه قم امیدبخش مسیر پیش روی حوزه‌های خواهران خواهد بود که یک شاکله مدیریتی منسجم و باورمند به توانمندی، می تواند هر چه بیشتر تحقق بخش این چشم‌انداز باشد.

 در پایان جلسه، وی با اشاره به اولویت داشتن تدوین نظام جامع تعلیم و تربیت و ثبت برنامه‌های ۵ساله، خواستار مشارکت استان قم در رای و نظر ذیل این دو برنامه مطلوب و مفید شد.

ارسال نظرات